برگزاری شب شعر مقاومت در کویته
کد خبر: 1434262
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

برگزاری شب شعر مقاومت در کویته

گروه بین‌الملل: مراسم شب شعر مقاومت با هدف محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و با حضور شاعران پاکستانی، دیروز، پنجم مردادماه، در کویته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این مراسم به همت خانه فرهنگ ایران در کویته و با حضور شاعران زن و مرد، ادیبان، اساتید دانشگاه و دانشجویان اهل سنت و اهل تشییع برگزار شد.

سیدحسن یحیوی، سفر جمهوری اسلامی ایران در کویته در سخنرانی با شعرا گفت: این برنامه، به همت خانه فرهنگ سامان داده شده و در راستای تعمیق بیشتر دوستی و معرفی اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت بزرگ پاکستان و ایران است و با برگزاری چنین برنامه هایی است که ما متوجه نقش شاعران در حمایت از مستضعفین می‌شویم

وی افزود: شاعران میتواند شعر با شعر حماسی،آموزشی و عرفانی در یک جامعه انقلاب ایجاد کنند.

در ادامه نیز، ابوالفضل حسینی رییس خانه فرهنگ با تجلیل از شاعران پاکستانی در حمایت از مردم فلسطین آنها را یاوران مردم غزه توصیف کرد.

این در حالی بود که شماری از شاعران کشور پاکستان نظیر خالد اقبال، ذاکر علی، احمد وقاص کاشی، سلیم یاور، ذوالفقار رضا، جواد موسوی، عرفان الحق صایم، نسیم احمد نیسم، خانم تسنیم صنم و عایده نور  نیز در این برنامه به زبان‌های اردو، فارسی و پشتو در وصف مقاومت و محکومیت جنایات صهیونست‌ها اشعاری سرودند.
یادآور می‌شود، این برنامه و محفل شعر با افطاری به پایان رسید.

captcha