افتتاح بیش از شش پارک موزه دفاع مقدس در استان‌های کشور
کد خبر: 1434147
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴

افتتاح بیش از شش پارک موزه دفاع مقدس در استان‌های کشور

گروه اجتماعی: معاون مهندسی و امور یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: پنج تا شش پارک موزه و مجموعه فرهنگی هنر دفاع مقدس سال آینده در کشور به بهره‌برداری می‌‌‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمد ناظر،  معاون مهندسی و امور یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز گذشته، 5 مرداد در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری از بیش از پنج تا شش پارک موزه و مجموعه فرهنگی هنر دفاع مقدس سال آینده در کشور خبر داد و گفت: این پارک موزه‌ها در استان‌های مختلف از جمله اصفهان، آذربایجان غربی‌(ارومیه)، آذربایجان شرقی‌(تبریز) و یزد با 70 تا 80 درصد پیشرفت در حال ساخت است.

به گفته وی تلاش بر این است تا این مرکز در سال 93 کارهای عمرانی آنها به اتمام برسد و در صورت نداشتن مشکل اعتباری در سال 94 مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

ناظر از در دست ساخت بودن 30 پارک موزه در 30 استان کشور خبر داد و یادآور شد: تاکنون این پارک موزه‌ها در تهران، همدان و کرمان به بهره‌برداری رسیده‌اند که در این راستا پیشرفت پارک موزه دفاع مقدس سمنان بسیار مطلوب بوده و در نظر است این پارک موزه حداکثر تا هفته دفاع مقدس سال 94 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سفر تاریخی رهبر فرزانه انقلاب برای ساخت این مجموعه 76 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، متذکر شد: تمام این رقم جذب و محقق شده است زیرا مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به پارک موزه‌های دفاع مقدس دارند.

ناظر اظهار کرد: برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس سمنان نیز 90 میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته که 63 میلیارد ریال آن از طریق دفتر مقام معظم رهبری و بقیه از اعتبارات استانی و ردیف‌های ملی تأمین می‌شود.
معاون مهندسی و امور یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس با قریب 70 درصد پیشرفت تاکنون 130 میلیارد ریال صرف احداث آن شده و تکمیل آن نیازمند 110 میلیارد ریال دیگر است، افزود: این پارک موزه در قریب 12 هکتار زمین و با زیربنای قریب 10 هزار مترمربع در دست احداث است که سردر، صحن انقلاب، موزه دفاع مقدس و مرکز اسناد در اولویت بهره‌برداری قرار دارد.

captcha