دفاع مقدس همچنان در زندگی ایرانیان جریان دارد
کد خبر: 1423009
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

دفاع مقدس همچنان در زندگی ایرانیان جریان دارد

گروه اجتماعی: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دستاورد مهم در موضوع دفاع مقدس این است که دفاع مقدس تبدیل به حادثه تاریخی نشده و همچنان در زندگی ایرانیان جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، ‌حسین علایی، فرمانده دوران دفاع مقدس روز گذشته، 6 تیر در همایش مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان اظهار کرد: در وضعیت فعلی باید نتایج دوران دفاع مقدس که سرچشمه آن اسلام بود، تبیین و بازخوانی شود.
وی افزود: آذربایجان و تبریز در آفرینش شهدا نقش بزرگی داشته و نقش این منطقه در ایجاد فرهنگی که انقلاب اسلامی به‌وجود آورده است بر همگان روشن است.
‌علایی با باین اینکه دفاع مقدس حاصل تفکری ناب بود و آنچه که از دفاع مقدس باقی مانده، فرهنگی است که شهدا را به‌وجود آورد، اضافه کرد: دستاورد مهم در موضوع دفاع مقدس این است که دفاع مقدس تبدیل به حادثه تاریخی نشده و همچنان در زندگی ایرانیان جریان دارد.

وی با اشاره به قرائتی که امام خمینی(ره) از اسلام داشتند، گفت: پرچم برافراشته امام(ره)، پرچم مهربانی، وحدت و همراهی بود.

پرچم گروه‎های تروریستی نماد خشونت و نفرت است

علایی با اشاره به اتفاقات کشور عراق و جنایات گروه داعش اظهار کرد: اتفاقاتی که توسط این افراد در کشورهای مختلف به‌وقوع پیوسته، فاجعه است و هر کس پرچم‌های این گروه‏‌‎ها را ببیند برداشت خشونت و نفرت می‎کند.
وی گفت: امام خمینی(ره) حتی در دوران شاهنشاهی که وضعیت برای مبارزان بسیار سخت بود مخالف هرگونه اقدام مسلحانه بودند و می‌گفتند باید افکار عمومی علیه نظام شاهنشاهی آماده شود.
فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: متأسفانه امروز برخی با نام اسلام، تفکری را ایجاد کرده‌اند که هر کس با آنها مخالف است باید کشته شود.

از جنایات اخیر گروه داعش، اسرائیل بیشترین بهره را می‌برد

وی افزود: جنایت‌های صورت گرفته در کشورهای عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان از سوی برخی از کشورهای عربی حمایت می‌شود و در این وضعیت اسرائیل بیشترین استفاده را می‌برد.
سردار با بیان اینکه عراق پس از اشغال تبدیل به حکومت نشده است و فضای نا امن، حاصل از این موضوع است، یادآور شد: تمامی کشورهای اسلامی از تهاجم فرهنگ غرب می‌ترسند اما آیاد دیده‎اید غرب از تهاجم اسلام بترسد؟!
وی ادامه داد: در زمان شاه، اسلام بود که نظام سلطنت را فرو پاشید و امام(ره) نیز انسان‌هایی همچون باکری‌ها، یاغچیان‌ها و تجلایی‌ها را پرورش داد.
علایی پیامبر(ص) را نماد صلح و دوستی و مهربانی دانست و گفت: اسلام فضای امن و بدون جنگ را ترویج می‎کند و اگر می‌خواهیم اسلام را به‌عنوان دینی پر جاذبه معرفی کنیم باید به‌گونه‌ای دیگر این کار انجام شود.

captcha