برگزاری نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با مشارکت فکری و عملی مردم جزیره
کد خبر: 1418184
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

برگزاری نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با مشارکت فکری و عملی مردم جزیره

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: نمایشگاه و جشنواره قرآنی که امسال پنجمین دوره آن در قشم برپا می‌شود نیز در اصل با مشارکت فکری و عملی همه فعالان قرآنی این جزیره برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازهرمزگان، حجت‌الاسلام علی ملانوری، مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم شب گذشته، 25 خرداد در اولین نشست هماهنگی پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم در سالن کنفرانس مرکز بین‌المللی رشد قشم بانیان و مجریان برنامه‌های قرآنی را در جزیره قشم خود مردم این جزیره خواند و گفت: نمایشگاه و جشنواره قرآنی که امسال پنجمین دوره آن در قشم برپا می‌شود نیز در اصل با مشارکت فکری و عملی همه فعالان قرآنی این جزیره برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از همه کسانی که چهار دوره گذشته این نمایشگاه را به رغم همه مشکلات و موانع در جزیره قشم برگزار کردند، پنجمین دوره این رویداد فرهنگی قرآنی را در این جزیره مملو از بخش‌های جدید و متنوع دانست و گفت: برای اولین‌بار افزون بر هشت مورد مسابقه ویژه قرآنی برای این نمایشگاه طراحی شده و پوستر فراخوانی هرکدام از آنها نیز چاپ شده است که در کل جزیره توزیع خواهد شد.

به گفته وی برای اولین‌بار در این نمایشگاه و جشنواره به مقوله‌هایی مانند عکس‌های آیینی، پوشش سنتی بانوان جزیره، اشعار قرآنی، شهدا، خیر یا وقف قرآن و چند مقوله دیگر به صورت ویژه پرداخته خواهد شد.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: قرآن کریم در جای جای جزیره قشم و درعمق لایه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه این جزیره حضور قوی دارد. برگزاری نمایشگاه و جشنواره قرآنی در چنین جامعه‌ای باعث می‌شود که این کتاب در سطح و سبک زندگی مردم شریف و متدین این جزیره نیز نمود عینی پیدا کند.

براساس این گزارش محمدتقی حق‌بین، مشاور و مدیر اجرایی این نمایشگاه و جشنواره قرآنی نیز در این نشست از همکاری و مشارکت افزون بر 70دستگاه فرهنگی، اجرایی و اقتصادی با این رویداد فرهنگی قرآنی در قشم خبر داد.

حق‌بین مهم ترین هدف این نمایشگاه و جشنواره قرآنی را تأثیرگذاری قرآن کریم در زندگی مردم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: امسال برای ارتقای کیفیت این رویداد بزرگ قرآنی، افزون بر 9 نفر از داوران بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در آن حضور خواهند داشت.

وی با تشکر از مساعدت بی‌شائبه ائمه جمعه شیعه و اهل تسنن شهرها و روستاهای جزیره قشم به نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم در دوره‌های گذشته، خواستار تداوم این همکاری در پنجمین دوره این رویداد فرهنگی و قرآنی در قشم شد.

حجت‌الاسلام احمد غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام سعید آزادی، مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم، شیخ عبدالرحمان عقیلی مسئول دارالقرآن روستای کوشه از توابع بخش مرکزی این شهرستان و تنی چند از مدیران و مسئولان منطقه آزاد و شهرستان قشم هم درخصوص ابعاد مختلف نمایشگاه و جشنواره قرآنی در این نشست مطالبی را مطرح کردند.

پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، معاونت‌های فرهنگی، هنری و قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از ادارات، مؤسسات و انجمن‌های تخصصی هنری مستقر در قشم و خارج از قشم همراه با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و چند تشکل، کانون، مجتمع تجاری و رسانه ها توسط مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ازچهارم تا چهاردهم مرداد ماه امسال در قشم برگزار می‌شود.

captcha