تلاوت نعینع در تحلیف سیسی بدون هماهنگی با وزارت اوقاف بوده است
کد خبر: 1415623
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
منابع مصری خبر دادند؛

تلاوت نعینع در تحلیف سیسی بدون هماهنگی با وزارت اوقاف بوده است

گروه بین‌الملل: منابع آگاه وزارت اوقاف مصر اعلام کردند: احمد نعینع بدون هماهنگی با این وزارتخانه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید مصر قرآن تلاوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «فیتو»، منابع آگاه در وزارت اوقاف مصر اعلام کردند: این وزارتخانه نمی‌تواند احمد نعینع را از تلاوت در محافل رسمی و غیر رسمی منع کند، این در حالی است که سفر وی به ایران و عراق به دلیل عدم موافقت وزارت اوقاف مصر، تحت پیگرد قرار گرفته است.
این منابع تأکید کردند: اداره مراسم ریاست‌جمهوری مصر بدون هماهنگی با وزارت اوقاف این کشور، هماهنگی با نعینع را به منظور تلاوت در مراسم تحلیف عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور جدید مصر انجام داد.
پیش‌تر وزارت اوقاف مصر تعدادی از قاریان مصری را به دلیل سفر به ایران و عراق بدون مجوزرسمی وزارت اوقاف تحت پیگرد قرار داد و تاکنون نتیجه تحقیق در این زمینه اعلام نشده است.
عباس شومان، قائم مقام شیخ الازهر نیز شیخ فرج‌الله شاذلی، قاری مصری و عضو اتحادیه قاریان این کشور و احمد احمد نعینع را به خاطر انتشار ویدیوهایی از اذان‌گفتن آنان به سبک شیعیان در شبکه‌های اجتماعی، از تلاوت در مسجد جامع الازهر منع کرد و تحت پیگرد قرار داد.
مراسم تحلیف عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور جدید مصر، دیروز، ۱۸ خردادماه، با تلاوت احمد احمد نعینع آغاز شد و در این مراسم، احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ تواضروس دوم، رئیس کلیسای قبطی‌های مصر و بسیاری از سران و شخصیت‌های سیاسی و عمومی از داخل و خارج مصر حضور داشتند.

captcha