عید مبعث؛ روز ظلمت‌شکنی و حاکم شدن اخلاق نیکو در جامعه
کد خبر: 1411090
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
حجت‌الاسلام ذوالفقاری بیان کرد:

عید مبعث؛ روز ظلمت‌شکنی و حاکم شدن اخلاق نیکو در جامعه

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: عید مبعث روز ظلمت‌شکنی و حاکم شدن اخلاق‌های نیکو در جامعه و روزی است که مردم از ظلمات بیرون آمدند و به نور پیوستند.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: پیامبر اسلام(ص) برای جایگزینی اخلاق نیکو و پسندیده به‌جای ناپسندی‌ها مبعوث شد تا اخلاق انسان‌ها را اصلاح و کامل کند.

وی با بیان اینکه 27 رجب روز ولادت اسلام است، اظهار کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که در این روز رسول خدا(ص) به پیامبری مبعوث و وحی الهی بر آن حضرت نازل شد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اهداف بعثت افزود:‌ تکمیل و ارتقای ارزش‌های انسانی، تقویت و ارتقای تفکر،‌ دعوت به عدالت و رفع اختلافات از جمله اهداف بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی با اشاره به نزول وحی بر پیامبر(ص) در شب مبعث، اظهار کرد: خداوند به پیامبر(ص) فرمود که بخوان به نام پروردگاری که تو را خلق کرده این خدا والاست و والاترین است خدایی که بشر را آموزش داد و نوشتن را یاد بشر داد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اضافه کرد: عید مبعث روز ظلمت‌شکنی و حاکم شدن اخلاق‌های نیکو در جامعه و روزی است که مردم از ظلمات بیرون آمدند و به نور پیوستند.

این مقام مسئول در پایان ارسال پیامک تبریک عید مبعث، برگزاری مراسم جشن و سخنرانی در مساجد دارای کانون فرهنگی ـ هنری، توزیع پوستر عید مبعث، آذین‌بندی خیابان‌هایی که مساجد دارای کانون در آن محله واقع است را از جمله برنامه‌های این دبیرخانه در روزعید مبعث دانست.

captcha