ارتقای کیفیت آثار، افتخار نمایشگاه قرآن باشد نه ارائه آمار و ارقام
کد خبر: 1405463
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
حاجی‌شریف خواستار شد:

ارتقای کیفیت آثار، افتخار نمایشگاه قرآن باشد نه ارائه آمار و ارقام

گروه فعالیت‌های قرآنی: فعال قرآنی کشورمان بیان کرد: افتخار برگزارکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، اتخاذ رویدادهای قرآنی در سطح عالی باشد نه صرف ارائه آمار و ارقام.

احمد حاجی‌شریف، فعال قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح کیفیت برنامه‌های قرآنی عنوان کرد: با گذشت بیست و یک دوره از نمایشگاه قرآن، امسال شاهد ارائه خدمات قرآنی جدید نهادهای قرآنی ـ دینی کشور طی 20 روز خواهیم بود. بالطبع اگر زمان نمایشگاه بین‌المللی قرآن طبق سنوات گذشته باشد، مردم براساس زمان‌بندی که لحاظ شده می‌توانند از خدمات قرآنی این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم افزود: حال آنکه نمایشگاه بیست و دوم به‌ مدت 20 روز برپا می‌شود، باید سعی شود تا سطح کیفیت برنامه‌های قرآنی برای جلب بیش‌ از پیش مخاطبان افزایش یابد.

وی دومین عامل تأثیرگذار بر روند اجرایی نمایشگاه بیست و دوم را برنامه‌ریزی نام برد و در ادامه بیان کرد: البته نمایشگاه قرآن هر سال دارای مشکلات بسیاری برای کارکنان و نیروهای مصلّی به‌منظور طولانی بودن روزهای برگزاری آن بود که این موارد در سال جاری اتفاق نخواهد افتاد.

حاجی‌شریف به اتخاذ رویدادهای قرآنی در سطوح عالی برای اعمال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به جامعه کنونی، سعی کنیم آمار و ارقام مدنظر قرار نگیرد بلکه زیرساخت‌هایی برای ارتقای سطح کیفی برنامه‌های این نمایشگاه لحاظ کنیم؛ اینکه روزی 700 هزار نفر از نمایشگاه قرآن بازدید دارند، ملاک قرار نگیرد تنها به کیفی بودن برنامه‌ها توجه داشته باشیم.

توجه به صرفه‌جویی در هزینه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن

حاجی‌شریف به موضوع صرفه‌جویی در هزینه‌های نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه بیست و دوم سعی بر آن باشد تا کیفیت عرضه دستاوردهای قرآنی ارتقاء یابد و متقابلاً صرفه‌جویی در هزینه‌های متفاوت به عمل آید.

حفظ قداست مصلّی به هنگام برپایی نمایشگاه بیست و دوم

این پیشکسوت قرآنی معتقد است که اگر برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مکان دیگری استفاده شود، بهتر خواهد بود؛ اول آنکه قداست مصلّی حفظ می‌شود و دوم غرفه‌داران دارای فضای بیشتری برای ارائه خدمات قرآنی باشند.

حاجی‌شریف اضافه کرد: مصلّی مکان مقدسی برای مسلمانان برشمرده می‌شود، بنابر این اگر فضایی دیگر در نظر بگیریم بالطبع تأثیر مطلوبی در دید بازدیدکنندگان خواهد داشت؛ باید گفت ظاهر برخی از فروشنده‌های اغذیه این مکان مناسب حوزه قرآن کریم نیست.

وی در رابطه با پرورش خلاقیت‌های قرآنی در نمایشگاه بیست و دوم گفت: برای اعمال طرح‌های نوین با مضامین قرآنی، ابتدا باید تیم‌هایی از کارشناسان قرآنی در بخش‌های متفاوت این نمایشگاه تشکیل شود، سپس تحقیقات لازم، نسبت به نیاز مخاطبان در حوزه دین و قرآن صورت گیرد.

ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش قرآن ویژه نسل جوان

این مدرس قرآن خواستار تخصیص بیشترین سرمایه‌گذاری در عرصه قرآن ویژه نسل جوان شد و بیان کرد: مسئولان قرآنی وزارت ارشاد به‌عنوان متولی برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن، لازم است طرح‌های قابل اجرا در این نمایشگاه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند تا بهترین خدمات در طول این 20 روز ارائه شود.

وی در پایان با تأکید بر خروج نگاه متولیان قرآنی نمایشگاه بیست و دوم از بُعد نظری عنوان کرد: در صورتیکه تیم کارشناسی تشکیل شود، می‌توان راهکارهای جدید برای اجرای فرآیندهای قرآنی در این نمایشگاه طراحی و اعمال کرد؛ در واقع باید سعی شود از بُعد نظری خارج و به عملی شدن برنامه بپردازیم که این مهم از عهده متولیان قرآنی این نمایشگاه برمی‌آید.

captcha