زن در اسلام نشانه قداست و پاکی است
کد خبر: 1398073
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
حجت‌الاسلام یزدان‌دوست:

زن در اسلام نشانه قداست و پاکی است

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی فرهنگی ـ تبلیغی زرندیه اظهار کرد: زن در اسلام نشانه قداست و پاکی است و از جایگاه ویژه و احترام فوق‌العاده‌ای برخوردارست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام یزدان دوست، مسئول نمایندگی فرهنگی ـ تبلیغی زرندیه، اول اردیبهشت‌ در همایش فاطمیون در شهر خشکرود با موضوع سبک زندکی اسلامی با اشاره به صفات و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: رفتار و کردار آن حضرت، بالغ بر صدها نکته است و باید الگوی زندگی زنان جوامع اسلامی قرار گیرد.

وی حدیث  پیامبر(ص) در خصوص فاطمه پاره تن من است را تنها یک سخن عاطفی ندانست و افزود: این حدیث معانی و مفاهیمی بالاتر از درک ما دارد.

این مسئول فرهنگی در ادامه اظهار کرد: حقیقت ذاتی حضرت فاطمه(س) متصل به نور پیامبر اکرم(ص) است و خاتم‌النبین(ص) سرسلسله نور و نور حقیقت بودند و دخت نبی اکرم(ص) نیز متصل به نور ایشان است.

حجت‌الاسلام یزدان‌دوست ادامه داد: مرد و زنی که در راه خدا تلاش می‌کنند جایگاه والایی نزد پروردگار دارند؛ لذا قرآن اهمیت ویژه‌ای برای زن تلاش‌کننده در راه خدا قائل است.

وی گفت: جایگاه زن در اسلام ویژه است و زنان مسلمان باید حضرت فاطمه(س) را که الگوی برجسته زنان عالم است الگوی خود در زندگی قرار دهند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: زن در اسلام نشانه قداست و پاکی است و از جایگاه ویژه و احترام فوق‌العاده‌ای برخوردارست.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم به تعدادی از بانوان که نام آنان مزین به نام مبارک حضرت زهرا(س) و یا القاب آن حضرت بود هدایایی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اهدا شد.

captcha