تشویق و هدایت فیلم‌سازان به ساخت فیلم‌های ارزشی و دینی
کد خبر: 1395788
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
امام جمعه رودبار خواستار شد:

تشویق و هدایت فیلم‌سازان به ساخت فیلم‌های ارزشی و دینی

گروه اجتماعی: امام جمعه رودبار ضمن با تأکید بر هدایت فیلمسازان به ساخت فیلم‌های ارزشی، دینی و قومی، گفت: هنر فیلم‌سازی آفاتی دارد که گاهی اوقات مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین داوودی، امام جمعه رودبار روز گذشته، 25 فروردین‌ در نشست هم‌اندیشی با سرپرست، فیلمسازان و عکاسان انجمن سیمای جوان رودبار که در مجتمع فرهنگی ـ سینمایی این شهر برگزار شد، ضمن تأکید بر هدایت فیلمسازان به ساخت فیلم‌های ارزشی، دینی و قومی، گفت: هنر فیلمسازی مجموعه کاملی از همه هنرهاست که در آن تمام هنرها دخیل هستند و یک فیلمساز مطلع از تمام هنرهاست.

وی با بیان جمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هنر لباس فاخر است، افزود: هنر فیلم‌سازی آفاتی دارد که گاهی اوقات مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و نمونه بارز این مسئله در سینمای هالیوود مشهود است که در فیلم‌هایش خصوصا در سال‌های اخیر چهره‌پردازی شخصیت‌های منفی فیلم‌ها، شرقی و آسیایی است و مسلمانان را در فیلم‌های خود، نماد خشونت نمایش می‌دهند.

حجت‌الاسلام داوودی با بیان اینکه ماندگاری اسلام مرهون هنر است، ادامه داد: اگر علما ساعت‌ها بر روی منبر از حادثه کربلا و قیام‌های پس از آن حرف بزنیم هرگز به اندازه یک فیلم همچون مختارنامه بر روی مخاطب تأثیر نمی‌گذارد.

در ابتدای این نشست، حسین لطیفی، سرپرست دفتر انجمن سینمای جوانان رودبار ضمن ارائه گزارشی از تولیدات و فعالیت‌های این دفتر، تصریح کرد: باعث افتخار است که انجمن سینمای جوانان ایران فیلمسازان متعهدی آموزش می‌دهد که افکار و تعهدشان در آثارشان متبلور است و در اکثر فیلم‌های تولید شده انجمن، نمادهای اسلامی و ایرانی موج می‌زند.

وی با اشاره به حضور و موفقیت عکاسان و فیلمسازان جوان رودبار در جشنواره‌های مختلف، متذکر شد: ساخت فیلم‌های کوتاه مستند و داستانی با مضامین دینی، مستندهای قوم نگار به لحاظ وجود اقوام مختلف در شهرستان و همچنین معرفی جاذبه‌ها و تاریخ رودبار با استفاده از فیلم و عکس از برنامه‌های فیلمسازان و عکاسان این انجمن است.

در پایان این نشست نیز، گواهینامه پایان دوره عکاسی، تصویربرداری و فیلمسازی فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوان رودبار توسط امام جمعه و فرمانده سپاه ناحیه رودبار به هنرجویان این انجمن اهدا شد.

captcha