ترانه «مرگ بر آمریکا» از رویدادهای مهم سال 92 بود
کد خبر: 1387318
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
مدیر دفتر شعر حوزه هنری:

ترانه «مرگ بر آمریکا» از رویدادهای مهم سال 92 بود

گروه ادب: علی داودی با اشاره به ترانه «مرگ بر آمریکا» اثر محمدمهدی سیار که توسط حامد زمانی خوانده شد، اظهار کرد: یکی از رویدادهای مهم سال 92 ترانه «مرگ بر آمریکا» بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی داودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری درباره وضعیت شعر کشور در سال 92 گفت: شعر در چند بخش عمده انتشارات، برگزاری نشست‌ها و محافل، جشنواره‌ها و مسابقات ادبی تجلی دارد.

وی ادامه داد: علیرغم تصور اینکه امسال فعالیت‌های ادبی و فرهنگی کمتر می‌شود، اما فعالیت‌های امسال چیزی کم از سال‌های گذشته نداشت و البته اگر اتفاقی در یک سال رخ می‌دهد، زمینه‌هایش در سال‌های گذشته حاصل شده است.
این شاعر با بیان اینکه در سال 92 اثر برجسته و شاخصی در عرصه شعر منتشر نشده است، عنوان کرد: دستاورد ویژه‌ای در زمینه انتشار مجموعه شعر نداشتیم، اما همچنان جریان ادبی و پاتوق‌های ادبی فعال هستند و بخش نقد، محافل و نشست‌ها هم با قدرت کار می‌کنند.
وی گفت: فکر می‌کنم در سال گذشته اتفاق خوبی که در عرصه شعر رخ داد این بود که در رسانه عمومی، برنامه‌های مشاعره و قندپهلو و ... برگزار شد. همچنین یکی از رویدادهای مهم سال 92 توجه و تقدیر همه ارگان‌ها و مردم از ترانه مرگ بر آمریکا بود. ترانه مرگ بر آمریکای محمدمهدی سیار که توسط حامد زمانی خوانده شد، مورد توجه بسیار مردم و ارگان‌های مختلف قرار گرفت و دیدیم که از شاعر این اثر نیز تقدیر شد.
مدیر دفتر شعر حوزه هنری همچنین با بیان اینکه پژوهش در عرصه شعر رو به گسترش است، افزود: البته این پژوهش‌ها حمایت‌هایی را می‌طلبد و خیلی از شاعران علاقه‌مند هستند در عرصه پژوهش هم فعالیت کنند. در حوزه‌های دانشگاهی نیز بسیاری از دانشجویان و اساتید وارد این عرصه شده‌اند و انتشار پژوهش‌ها می‌تواند باعث جریان‌سازی شود. درست است که بسیاری در عرصه پژوهش شعر فعال هستند، اما باید توانمندی‌هایشان را در حیطه نشر ببرند تا به روز باشد و بتواند جریان‌سازی کند.

captcha