حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بیانگر حس وطن‌دوستی و وحدت ایرانیان است
کد خبر: 1373637
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
رئیس انجمن زرتشتیان جنوب کشور:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بیانگر حس وطن‌دوستی و وحدت ایرانیان است

گروه اجتماعی: اقلیت‌های دینی با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن به تمام دنیا ثابت می‌کنند که تمام ادیان توحیدی به‌خوبی در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و حفظ ارکان نظام و وطن‌دوستی یکی از ویژگی‌های جدانشدنی هر ایرانی است.

افلاطون سهرابی، رئیس انجمن زرتشتیان منطقه جنوب کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، بر ضرورت حضور ادیان توحیدی در راهپیمایی 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: پیوسته ابرقدرت‌ها و دشمنان این نظام می‌خواهند از وجود ادیان مختلف در ایران سوءاستفاده کرده و سیاه‌نمایی کنند که جمهوری اسلامی با اقلیت‌های دینی رابطه خوبی ندارد و آن‌ها را تحت فشار می‌گذارد، در حالی‌که اقلیت‌های دینی با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن به تمام دنیا ثابت می‌کنند که اینگونه نیست و حفظ ارکان نظام و وطن‌دوستی یکی از ویژگی‌های جدانشدنی هر ایرانی است.
وی با تصریح اینکه ادیان الهی در توحید و معاد دارای وجه اشتراک هستند، گفت:‌ همانط‌ور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نیز فرمودند مهم‌ترین رکن پیروزی یک ملت وحدت ملت آن است و زمانی‌که این وحدت وجود داشته باشد تمام امکانات نیز فراهم می‌شود.

لزوم توجه ادیان و اقوام مختلف ایرانی به حفظ وحدت
وی با یادآوری اینکه ایرانیان زرتشتی در طول تاریخ انقلاب همواره در کنار ملت ایران قرار داشته و دارند، افزود: در شرایط کنونی نیز باید وحدت و انسجام ملی خود را حفظ کنیم زیرا وطن و حفظ منافع ملی یکی از مهم‌ترین ارکانی است که باید تمام اقشار مختلف مردم و ادیان مختلف و اقوام مختلف ایرانی بدان توجه داشته باشند و در واقع می‌توان گفت وطن‌‌دوستی وجه مشترک تمام ادیان توحیدی و اقوام ایرانی است.
سهرابی اظهار کرد: امروزه در شرایطی قرار داریم که تمام دنیا چشم انتظار انقلاب اسلامی ایران هستند و تمام فعالیت‌های آن را رصد می‌کنند و با تمام توان خود علیه این انقلاب و نظام توطئه می‌کنند اما زمانی‌که بدانند وحدت و انسجام ملت ایران در تمامی اقشار حفظ می‌شود، توطئه‌های آنان نقش بر آب می‌شود.

اعتقاد به ولایت فقیه؛ عامل مصونیت در مقابل توطئه‌های دشمنان
وی با تأکید بر نقش ولایت فقیه در حفظ وحدت اظهار کرد: ولایت فقیه محوری است که همه باید دور این محور حرکت کنیم و اگر غیر از این باشد قطعاً تفرقه و جدایی ‌میان کشور به‌وجود می‌آید لذا اعتقاد به ولایت فقیه موجب می‌شود که اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شده و از تمامی توطئه‌های دشمنان مصون بماند.
رئیس انجمن زرتشتیان جنوب کشور به ارکان حفظ وحدت ملت ایران اشاره کرد و گفت: قانون اساسی اگر به‌درستی اجرا شود قطعاً وحدت مورد نظر حفظ می‌شود و این قانون تأکید می‌کند که تمام ملت ایران در مقابل قانون یکسان هستند و وجه تمایزی میان ادیان الهی نیست.

captcha