مبارزه با فساد به امنیت اقتصادی می‌انجامد
کد خبر: 1373406
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
علی طیب‌نیا:

مبارزه با فساد به امنیت اقتصادی می‌انجامد

گروه اقتصاد: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شفافیت،‌ انضباط مالی و مبارزه با فساد از جمله راهکارهای موثر در ایجاد امنیت اقتصادی و اعتمادآفرینی در جامعه به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی طیب‌نیا در دومین جلسه همگرایی و هماهنگی حراست‌های تابعه وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزایش توان ثروت‌آفرینی کشور و ارتقای رشد اقتصادی است و تحقق این امر تنها در سایه امنیت، ‌اعتمادآفرینی و اطمینان‌بخشی به فضای جامعه رخ خواهد داد.
وی اظهار داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد و ایجاد فضای سالم و امن برای کسب و کار و رونق اقتصادی، می‌باید تحقق یابد و در این میان، دستگاه حراست نقش مهمی در حفاظت از دستاوردهای انقلاب، سالم‌سازی محیط کار و برخورد با تخلفات اداری و مالی ایفا می‌نماید.
طیب‌نیا با بیان این‌که ایجاد شفافیت،‌ انضباط مالی و مبارزه با فساد، از جمله راهکارهایی هستند که نقش موثری در ایجاد امنیت و اعتمادآفرینی در جامعه دارند، اظهار داشت:‌ با بهره‌گیری از این سه عنصر، می‌توان شرایطی را به وجود آورد که افراد رانت‌جو و فرصت‌طلب، امکان دست درازی به ثروت ملی و منافع عمومی را نداشته باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در حال حاضر، فضای اقتصادی کشور، بیش از هر چیز به آرامش و اطمینان نیاز دارد و وزارت اقتصاد از تمامی توان خود برای ایجاد آرامش برای فضای کسب و‌کار و ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور بهره می‌برد.

captcha