جشنواره ملی ملکوت حرکتی عظیم در راستای ترویج اندیشه‌های اسلامی است
کد خبر: 1319002
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
حجت‌الاسلام تقوی:

جشنواره ملی ملکوت حرکتی عظیم در راستای ترویج اندیشه‌های اسلامی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به اهمیت فراگیر شدن علوم دینی در بدنه جامعه اسلامی، برگزاری جشنواره ملی ملکوت را حرکتی عظیم در راستای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور صبح امروز، 27 آبان در دیدار با حجت‌الاسلام نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در راستای برگزاری جشنواره ملی ملکوت پرداخت و گفت: سلامت‌آفرینی در جامعه از مهم‌ترین اهداف سازمان فعالیت‌های قرآنی در برگزاری جشنواره ملی ملکوت است.



وی نیازسنجی و محتوا آفرینی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی برشمرد و با تأکید بر لزوم ارتباط حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: این ارتباط باید در راستای گسترش علم ناب به‌صورت جدی گسترش یابد.



دانشگاه‌ها نقش مؤثری در گسترش اسلام دارند



رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی ملکوت دانشگاه‌ها را جزو سرچشمه‌های علمی کشور دانست و افزود: دانشگاه به‌عنوان هسته علمی کشور نقش مؤثری در گسترش اسلام به معنای واقعی خود دارد.



حجت‌الاسلام تقوی همچنین بر ضرورت هم‌افزایی مجموعه‌های علمی کشور تأکید و خاطرنشان کرد: این هم‌افزایی نقش مؤثری در راستای تبلیغ هدفدار و جهت‌دار دین ایفا می‌کند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.



رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به اهمیت فراگیر شدن علوم دینی در بدنه جامعه اسلامی، اظهار کرد: بر همین اساس برگزاری جشنواره ملی ملکوت حرکتی عظیم در راستای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه است.



حجت‌الاسلام تقوی برگزاری این جشنواره را در سطح ملی فرصتی مغتنم در راستای احیای علوم ناب قرآنی عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت تولید محتوای دینی بر اساس اندیشه‌های مفاخر دینی، گفت: شهید مطهری به‌عنوان یک اندیشمند برجسته دینی آثار و اندیشه‌های فراوانی به یادگار گذاشته است که کاربردی کردن آن‌ها ضروری است.

captcha