دومین جشنواره ملی ـ ادبی سوره‌های قرآن ‌در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 1026
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
در راستای نشر اعتلای فرهنگ قرآنی؛

دومین جشنواره ملی ـ ادبی سوره‌های قرآن ‌در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری دومین جشنواره ملی ـ ادبی سوره‌های قرآن ‌در این استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنا شدن عموم جامعه با توانمندی‌های ادبی دانشجویان در حوزه مفاهیم قرآنی است.


حمید مرادی، مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی ـ ادبی سوره‌های قرآن کریم در این استان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور دومین فراخوان جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم دانشجویان با محوریت سوره مبارکه حجرات برگزار می‌شود.



وی با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم در راستای نشر اعتلای فرهنگ قرآنی و آشنایی بیشتر دانشجویان با استفاده از ابزار ادبی در فهم قرآن کریم در رشته‌های شعر(نیمایی، کلاسیک، سپید) و داستان (کوتاه، بلند، داستانک) مقاله و نشر ادبی برگزار می‌شود.



مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنا کردن عموم جامعه با توانمندی‌های ادبی دانشجویان در حوزه مفاهیم قرآنی عنوان کرد و گفت: زمینه‌سازی برای بهره‌برداری دانشجویان رشته‌های مختلف ادبی از مفاهیم قرآنی و ایجاد زمینه مناسب برای خلق آثار ادبی دانشجویان با استفاده از مفاهیم و مضامین قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.



مرادی موضوعات اعلام شده برای جشنواره را شاخصه‌ها و ویژگی‌های جامعه ایمانی، ویژگی‌های اخلاقی متقین و مؤمنین و تأثیر نقش آنان در جامعه ایمانی، عوامل مؤثر بر گسترش تقوی در جامعه ایمانی، صلح و آشتی از منظر قرآن کریم، اخوت و برادری از دیدگاه قرآن عنوان کرد و افزود: غیبت و آثار زیانبار آن بر فرد و جامعه ایمانی، عوامل برتری انسانی از دیدگاه قرآن، اصلاح‌گری و دادگری در جامعه ایرانی، ویژگی‌های فاسقان و نحوه رفتار با آنها از دیگر موضوعات جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم است.



وی مهلت ارسال آثار را پایان آذر ماه سال جاری ذکر کرد و یادآورشد: اعلام نتایج و اختتامیه جشنواره در اسفند‌ماه سال 92 انجام می‌شود.


captcha