کسب رتبه نخست ایلام در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها
کد خبر: 4134339
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

کسب رتبه نخست ایلام در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، از کسب رتبه نخست کشور در اجرای درست و دقیق طرح جهش تولید در سطح دیمزار‌های استان خبرداد.

جلسه ستادی طرح جهش تولید در دیمزار‌ها استانبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمد زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام در جلسه ستادی طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان، که امروز، ۲۶ فروردین‌ماه در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ظرفیت بسیار خوب زمین‌های دیم کشاورزی در استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تمام توان در این زمینه ورود کرده و با همکاری سازمان جهادکشاورزی در تلاش است که این حوزه به صورت صددرصدی فعال و بهره آن در امنیت غذایی کشور و سفره مردم دیده شود.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی در حوزه دیم‌زار‌ها سرمایه‌گذاری بسیار خوبی کرده و جهاد کشاورزی استان هم همکاری و همراهی بسیار خوبی دارد، افزود: با تلاش بی وقفه و و نظارت دقیق خوشبختانه طی سال گذشته در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در استان، رتبه نخست کشور به ایلام اختصاص پیدا کرده است.

زارع با تاکید بر اینکه در سالجاری اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان با قدرت و گستردگی بیشتری ادامه پیداد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها مکانیزاسیون کشاورزی استان به روز می‌شود و نتیجه آن بهروری بیشتر و افزایش تولید است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت و حمایت از کشاورزان دیم‌کار در استان در سال جاری ارتقای بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و جای امیدواری دارد که با نظم، همکاری و پیگیری‌هایی که بین جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام وجود دارد، این طرح به خوبی در استان جواب دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود اراضی مستعد دیم در استان انتطار می‌رود این حوزه در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: سال گذشته اعتبارات در نظر گرفته شده برای افزایش سطح زیر کشت در دیم‌زار‌های استان تمام و کمال اختصاص یافته است.

زارع با اشاره به اینکه در سال جاری از کشاورزان دیم‌کار استان حمایت بیشتری می‌شود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ها و همکاری بسیار خوب رسانه‌ها در استان باعث شده کشاورزان دیم‌کار از اجرای این طرح آگاه شوند و خوب پای کار بیایند که جا دارد از همه رسانه‌ها و خبرنگاران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر استان تشکر و قدردانی کنیم.

وی به وجود ظرفیت عظیم در حوزه کشاورزی و دامپروری ایلام اشاره کرد و ادامه داد: باید در اجرای طرح جهش تولید از کشت تک‌محصولی عبور کرده و تنوع کشت صورت گیرد تا دستیابی به پایداری تولید تسهیل شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، با تأکید بر اینکه مکانیزاسیون کشاورزی در ایلام باید به‌روز شود و وسایل کشت سنتی کنار گذاشته شود تا بهره‌وری تولید افزایش یابد، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های استان در کشت محصولات زراعی، استفاده از وسایل قدیمی و سنتی است که ضمن تخریب ساختار خاک و افزایش فرسایش آن، مانع افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تمام توان برای محرومیت‌زدایی در استان پای کار است اما می‌طلبد که همه دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام
captcha