یادواره مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4121605
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

یادواره مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی برگزار می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام از برگزاری یادواره آیت‌الله حیدری ایلامی در ۲۶ بهمن‌ماه خبر داد.

نشست خبری یادواره آیت‌الله حیدری ایلامیبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام در نشست خبری یادواره آیت‌الله حیدری ایلامی، که امروز، ۲۳ بهمن‌ماه در سالن جلسات حوزه علمیه استان برگزار شد، از برگزاری این رویداد فرهنگی _ تبلیغی روز چهارشنبه در استان خبر داد و اظهار کرد: آیت‌الله حیدری ایلامی یک شخصیتی است که چهره‌های علمی حوزه اذعان به جریان علمی و معنوی ایشان دارند و شخصیتی مؤثر در صحنه‌ انقلاب و پیش از آن بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حیدری در راهنمایی و هدایت کردن جوانان در مسیر خط امام بسیار کوشا و نماینده تام‌الاختیار حضرت امام بودند، تصریح کرد: بزرگان و مراجع ایشان را یک شخصیت علمی و معنوی معرفی کرده‌اند و در جریان تدوین قانون اساسی، مرحوم در تبیین جایگاه ولایت فقیه صحبت‌های بسیار عالمانه‌ای کردند و در نجف یکی از مدرسین حوزه علمیه‌ بودند و بزرگانی در آنجا شاگرد ایشان بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با بیان اینکه معرفی بیش از پیش شخصیت آیت‌الله حیدری ضرورت دارد، گفت: ایشان اولین مجتهدی بود که لباس رزم را پوشید و به جبهه عازم شد و اولین مجتهدی بود که به امام(ره) نامه نوشت که صدام به ایران حمله می‌کند و نامه‌ ایشان یک سند تجاوز صدام به ایران به عنوان یک سند بین‌المللی قبول شد.

مرادبیگی ادامه داد: این شخصیت انقلابی در مسیر امام، انقلاب و شهدا حرکت می‌کردند و بزرگانی در استان‌های دیگر که تحصیل کرده نجف هستند و با ایشان رفت و آمد داشته‌اند، شخصیت ایشان را یک شخصیت علمی قوی و معنوی در تراز بالا معرفی می‌کردند.

وی با بیان اینکه شخصیت انقلابی آیت‌الله حیدری یک افتخار است ، تصریح کرد: ضروت دارد که هر سال برای ایشان بزرگداشت داشته باشیم و مقام معظم رهبری به بزرگی از ایشان یاد کردند و این نشان از عظمت و بزرگواری این مرد بزرگ است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام ادامه داد: بعضی از بزرگان می‌گفتند که اگر آیت‌الله حیدری در ایلام نبود و عشایر را بسیج نمی‌کرد و آن حرکت انقلابی را انجام نمی‌داد شاید ایلام هم مثل خرمشهر سقوط می‌کرد چرا که این شخصیت بزرگ با بسیج و مجهز کردن مردم جلوی این پیشروی را گرفتند و این افتخاری است برای ما که در بحث دفاع مقدس مرحوم آیت‌الله حیدری دفاع جانه‌ای از نظام و مرز و بوم این کشور کردند.

مرادبیگی اظهار کرد: اگر به تراز جمعیت روحانیت در سطح کشور نگاه کنیم می‌بینیم که استان ایلام رتبه اول کشور در شهدای روحانی را دارد و از تعداد طلبه‌ای که در آن زمان بودند ۱۲ نفر از آن‌ها شهید شدند و همچنین شهید کیهانی، از شهدای مدافع حرم که اهل دره‌شهر و طلبه حوزه علمیه صاحب الزمان ایلام در دهه هفتاد بودند.

وی با بیان اینکه مجموع شهدای ما ۱۳ نفر است، ادامه داد: روحانیت استان ایلام یک روحانیت بصیر و در خط امام و شهدا و در خط مقام معظم رهبری هستند و در کل کشور زبانزد هستند و با وحدت و اتحاد حول محور نماینده ولی‌فقیه قرار دارند و چند صدایی در بین روحانیت استان وجود ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام تصریح کرد: بزرگداشت آیت‌الله حیدری و یادواره ۱۳ شهید روحانی در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ساعت ۹ در مصلی ایلام برگزار می‌شود و در این یادواره پیام یکی از مراجع عظام تقلید و پیام مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور قرائت خواهد شد.

وی با بیان اینکه افکار عمومی در دست خبرنگاران و اصحاب رسانه است گفت: در استان ایلام اصحاب رسانه ما متعهد هستند و در مسیر انقلاب اسلامی قرار دارند و بالندگی خوبی در مسئله‌ نشر معارف دینی، فرهنگ اسلامی و شهدا و امام شهدا دارند.

انتهای پیام
captcha