انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ضروری است
کد خبر: 3921816
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ضروری است

یازدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در منزل شهید ناصر علوی فیلی برگزار شد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ضروری است
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ۱۸ شهریور در مراسم سه‌شنبه‌های تکریم، اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و حق سنگینی بر گردن ما دارند، این عزیزان برای پایداری و استقامت کشور فداکاری‌های بسیار انجام دادند که هرگز فراموش نمی شود.
وی با بیان اینکه شهیدان دین بزرگی بر گردن همه ما دارند، ابراز کرد: امنیت و آرامش جامعه به برکت خون شهیدان و جانبازی و ایثارگری رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس است و امروز وظیفه داریم که یاد و خاطره شهدا زنده نگاه داشته و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان امروز جامعه منتقل کنیم
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با اشاره به اینکه هرجایی که از نعمت شهیدان بی بهره باشد آن جامعه مستضعف و واگراست، اظهار کرد: فرزندان این شهید هم امروز الگو هستند و در عرصه‌های فرهنگی فعالیت می کنند و به واقع جای آن شهید بزرگوار را سبز کرده اند.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: شهیدان در واقع خون حیات بخش جامعه هستند و در هر جامعه‌ای که خون شهیدان جریان داشته باشد، آن جامعه زنده، پویا و رو به تکامل است.
حجت الاسلام علی چراغی پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا زمینه‌ساز آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان امروز و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با سیره و زندگی شهدا و آرمان‌های این عزیزان است، گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم است.
وی با بیان اینکه این آیین معنوی به مناسبت چهلمین سالگرد دوران ۸ سال دفاع مقدس با دیدار و حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در منزل شهدای عزیز برگزار می شود، تصریح کرد: این برنامه از ۱۰ تیرماه سال جاری در استان ایلام آغاز شده است و  تا کنون ۱۱ هفته از این طرح در استان برگزار شده است.
شهید ناصر علوی فیلی، فرزند علی خان، در سومین روز از مرداد ماه 1367، همزمان با عید سعید قربان، در میدان نبرد در عملیات مرصاد بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و گردن به مقام شهادت نائل آمده است.
انتهای پیام
captcha