توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
کد خبر: 3903154
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
سلیمانی دشتکی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

استاندار ایلام گفت: مردمان ایلام با طبیعت و محیط زیست انس دیرینه داشته و از فرهنگ حفاظت و پاسداری از آن برخوردار هستند، مسئولان باید در این راستا تلاش بیشتری کنند.

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، امروز شنبه هفدهم خردادماه، همزمان با آغاز هفته محیط زیست پیامی به شرح زیر صادر کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
در دنیایی که زندگی انسان‌ها به محیطی که بر آورده کننده نیازهایش است تنیده شده، انجام برخی فعالیت‌های ناهنجار لطمات جبران ناپذیری به گونه‌های گیاهی و جانوری زده است، به طوریکه طراحی رویه‌ای برای دستیابی به توسعه پایدار که بتوان در چارچوب آن منابع محدود و غیرقابل جایگزین را مدیریت کرد، امری لازم و اجتناب ناپذیر ساخته است.
با این حال آنچه که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده اولویت بخشی واقعی به مبحث محیط زیست در توسعه و تلاش برای احیای آسیب‌های وارده بر این مقوله بسیار مهم در اثر بی‌توجهی در سال‌های گذشته بوده است.
استان ایلام نیز با دارا بودن طبیعتی سرشار از زیبایی‌های خدادادی شاهد گونه‌های زیستی متنوع با آب و هوایی منحصر به فرد و زندگی مسالمت‌آمیز مردمانی در این خطه است که با طبیعت و محیط زیست انس دیرینه داشته و از فرهنگ حفاظت و پاسداری از آن برخوردار هستند.
از آنجا که امروز مقوله توسعه با حفظ محیط زیست گره خورده است لزوم انجام کارها و فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی با پیوست زیست محیطی را مهم و حائز اهمیت ساخته است. از این رو تلاش مسئولان در توسعه پایدار با اولویت حفاظت از محیط زیست و تداوم زندگی در استان با آب و خاک و هوای سالم و رعایت تنوع زیستی و حقوق حیوانات در مناطق حفاظت شده یک اصل مهم و انکار ناپذیر است.
اینجانب با تبریک هفته محیط زیست به همه‌ مسئولان، دلسوزان، تلاش‌گران و حامیان محیط زیست استان که امسال با شعار «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» آغاز شده است، موفقیت و سرافرازی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی را در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بنام جهش تولید نامگذاری شده است، مسئلت می نمایم.
قاسم سلیمانی دشتکی- استاندار ایلام
انتهای پیام
captcha