کمک به در خانه ماندن مردم با پویش «امید و همدلی»
کد خبر: 3889633
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

کمک به در خانه ماندن مردم با پویش «امید و همدلی»

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پویش امید و همدلی با محوریت مساجد با هدف کمک به کسانی تشکیل شده که از کرونا متضرر شده‌اند و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

امید و همدلی؛ پویشی تازه برای کسانی که از کرونا متضرر شده‌اند

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری، حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، 18 فروردین‌ماه در نشست ستاد مبارزه با کرونا از راه‌اندازی پویش امید و همدلی با هدف حمایت از کارگران روزمزد، مغازه‌داران و کسبه‌ای که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده‌اند خبر داد و اظهار کرد: اولین نشست این پویش با بازاریان، اصناف و رسانه‌ها برگزار شد و سه نفر به‌عنوان هیئت امنا انتخاب شدند و در این راستا شفاف‌سازی لازم نیز در خصوص مبلغ جمع‌آوری شده و چگونگی پرداخت به افراد مشکل‌دار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد، محور اصلی این پویش است و افرادی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و اکنون به شدت نیازمند و در تنگنای معیشتی هستند با کمک این پویش مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: همان طور که در سوانح و بحران‌های قبلی مردم با همدلی از یکدیگر حمایت کردند اکنون نیز با راه‌اندازی این پویش و ایجاد یک شماره در بانک ملی در قالب پویش امید و همدلی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۲۷۲۱۶۴۰۵ از مردم حمایت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با همدلی و حمایت و جذب کمک‌های مردمی این شرایط سخت هرچه زودتر با پیروزی بر بیماری کرونا به اتمام برسد.

امام جمعه ایلام گفت: جمهوری اسلامی نشان داد که توان مدیریتی قوی در سطح جهان دارد و به خوبی در این شرایط با وجود همه تحریم‌ها بهتر از آمریکا بیماری کرونا را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: طرحی که برای ممانعت از تردد ایجاد شد در مهار بیماری کرونا چاره‌ساز شد؛ اما مردم تا مدت زمانی که شرایط اقتصادی آن‌ها فشار نیاورده می‌توانند تحمل کنند در غیر این صورت مجبورند برای تأمین هزینه‌ها به خارج از خانه دنبال کار بروند؛ بنابراین راه‌اندازی این پویش و تأمین زندگی افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند به ماندن آن‌ها در خانه کمک می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در ایلام در پایان از ستاد استانی مبارزه با کرونا و استاندار ایلام به‌عنوان رئیس این ستاد تقدیر و تشکر کرد و گفت: از زمان آغاز به‌کار ستاد، نشست‌ها تأثیر‌گذار بوده و برنامه‌ها به موقع صورت پذیرفته است و روندی که در استان شروع شد باعث شده که الان روحیه مردم متفاوت باشد.

انتهای پیام
captcha