عملیات بهداشتی بیولوژیکی ایوان و چوار انجام شد
کد خبر: 3888393
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

عملیات بهداشتی بیولوژیکی ایوان و چوار انجام شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه عملیات بهداشتی بیولوژیکی قرارگاه نجف در غرب کشور متشکل از استان‌های ایلام، کرمانشاه و همدان است، گفت: این عملیات دیروز در شهرهای چوار و ایوان انجام گرفت و امروز در شهر ایلام انجام می‌شود.

عملیات بهداشتی بیولوژیکی ایوان و چوار انجام شد
به گزارش ایکنا از ایلام، جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امروز 12 فروردین ماه در مراسم آغاز عملیات بیولوژیک قرارگاه نجف در شهر ایلام، اظهار کرد: در این عملیات بیولوژیکی یگان‌هایی از این سه استان برای پاکسازی معابر عمومی، اماکن پرتردد، ادارات، بانک‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر نقاط محل تردد عامه مردم ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.
وی افزود: یگان‌های تابعه قرارگاه نجف حاضر در این عملیات، لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) کرمانشاه، تیپ تکاور پیاده انصار الرسول(ص) جوانرود، تیپ مردم پایه انصارالحسین(ع) همدان، تیپ مردم پایه امیرالمومنین(ع) ایلام مستقر در کرمانشاه، گروه ۶۲ توپخانه و پدافند هوایی مومنون، گروه ۴۳ امام علی (ع) مهندسی نیروی زمینی، مرکز بهداری غرب نیروی زمینی به همراه نیروهای جهادی و بسیج امیرالمومنین(ع) ایلام‌ در این رزمایش حضور دارند.
شاکرمی ادامه داد: در کنار نیروهای نظامی برخی دیگر از دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری از بیماری کرونای استان ایلام از جمله آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور عشایری، راهداری، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشارکت دارند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تصریح کرد: در این عملیات بهداشتی بیولوژیکی ادوات تخصصی چون دستگاه رفع آلودگی، جنگ نوین، واکنش سریع بهداشت، یگان‌های موتوری و خودرویی حضور دارند و تا غروب تمام مناطق ایلام را که توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات بلوک‌بندی شده ضدعفونی می‌کنند.
همچنین، 60 خودرو سبک و سنگین جنگ نوین و رفع آلودگی و خودروهای تاکتیکی، ۴۰ دستگاه موتورسیکلت با راکب مجهز به کوله‌های موتوری و ۶۰ دستگاه کوله سمپاش انفرادی از جمله تجهیزات مورد استفاده در رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیکی سپاه در ایلام است و در این خصوص از ۵۰۰ نیروی انسانی آموزش دیده در قالب ۱۶۰ گروه جهادی استفاده شده است.
انتهای پیام
captcha