بار مسئولیت حوزه معارف در دانشگاه‌ها سنگین است
کد خبر: 3864356
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
حجت الاسلام رستمی:

بار مسئولیت حوزه معارف در دانشگاه‌ها سنگین است

گروه فرهنگی - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بار مسئولیت حوزه معارف سنگین است و مجموع فعالیت‌های فرهنگی و آنچه که باید به نسل جوان منتقل شود بر عهده این مجموعه است.

بار مسئولیت حوزه معارف در دانشگاه‌ها سنگین است
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز بیست و چهارم آذر ماه در نشست با استادان گروه معارف دانشگاه ایلام با بیان اینکه و اگر بتوانیم مشکلات فرهنگی را به درستی تشخیص داده و در اولویت قرار دهیم، ابزارهای فرهنگی برای حل مشکلات بسیار است، اظهار کرد: بار مسئولیت حوزه معارف سنگین است و مجموع فعالیت‌های فرهنگی، هیات‌ها و آنچه که باید به نسل جوان منتقل شود بر عهده این مجموعه است.
وی  گفت: استادان این حوزه باید دارای ویژگی‌هایی از جمله تسلط به دانش و در کنار آن التزام، تعهد، تقوا و مهارت باشند و  توانمندسازی استادان اهمیت ویژه‌ای دارد و باید شرایط لازم برای تشکیل کارگاه‌های مهارتی، آموزشی و کارگاه‌های مجازی فراهم شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه  به برکت انقلاب، اسلام و شهدا نسل جوان در مقاطع تحصیلی تخصصی مخاطب اسلام و حوزه هستند و ما به عنوان نماینده آنها، باید قدردان باشیم، تصریح کرد: در این مقطع، آثار و ابعاد نقش‌آفرینی در هر عرصه‌ای اثرات بیشتری دارد، بنابراین آثار هر فعالیت مثبتی مشهود است.
وی با تاکید بر اهمیت فضای دانشگاه‌ها در کشور گفت: فضایی که مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از آن برخوردارند، فضایی بسیار مهم و مؤثر است و دانشگاه‌ها با جمع افراد نخبه، اساتید فرهیخته و متفکر، مهمترین جامعه‌ای هستند که در اختیار مجموعه نهاد قرار گرفته است.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: با توجه به اهمیت این حوزه اگر کوتاهی در این مسیر از سمت ما اتفاق بیفتد، پاسخگویی به آن بسیار سخت‌تر و اگر توفیقی کسب شود، بسیار ارزشمند خواهد بود و باید از فرصت پیش‌رو برای تربیت و آموزش جوانان استفاده کرد.
انتهای پیام
captcha