امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است
کد خبر: 3863266
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
شاکرمی:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است

گروه فرهنگی - دبیر ستاد امربه‌ معروف و نهی از منکر استان ایلام گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر منجر به ایجاد فضای عاری از آسیب‌های اجتماعی و تضمین سلامت جامعه می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است
به گزارش ایکنا از ایلام، جمال شاکرمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام امروز نوردهم آذر ماه در نشست هم‌اندیشی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام با تقدیر از این حرکت خوب در دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه‌های استان ایلام و ظرفیت عظیم دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، ظرفیت بسیار ارزشمندی در راستای توسعه گسترش امربه‌معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و دینی به‌ویژه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح دانشگاه یک حرکت ارزنده است، افزود: ترویج فرهنگ این فریضه الهی می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با فضای دانشگاهی و دانشجویی در دانشگاه‌های استان بهینه‌سازی شود و روسای دانشگاه باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع مهم داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه قشر عظیم جوان و دانشجوی ما در دانشگاه‌ها نیازمند توجه و راهنمایی به سمت مسائل دینی و اجتماعی هستند، اضافه کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فریضه‌هایی است که توسعه و ترویج سایر موضوعات و شعائر دینی را می‌تواند در دل خود داشته باشد و منجر به ایجاد فضایی عاری از آسیب‌های اجتماعی و مبتنی بر مسائل دینی در سطح دانشگاه‌ها شود.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ایلام ادامه داد: گسترش فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در محیط دانشگاهی توسط اساتید دلسوز و بسیجی به‌طورقطع نقش مهمی در زمینه ترویج این فرهنگ دینی و الهی خواهد داشت و باید در این زمینه اقدامات ویژه و برنامه‌ریزی مناسبی توسط اساتید ضمن عاملیت خود اساتید به این فریضه انجام گیرد.
شاکرمی با تأکید بر برگزاری کلاس‌های آموزشی امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح دانشگاه‌های استان با محوریت دانشجویان و اساتید، گفت: البته باید این دوره‌های آموزشی به‌روز، جذاب و متناسب با نیاز دانشجویان و فضای دانشگاه‌ها باشد که دانشجویان به سمت امربه‌معروف و نهی از منکر جذب شوند.
وی با بیان اینکه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان از پایان‌نامه و تألیفات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان با محوریت امر به معروف و نهی از منکر حمایت خواهد کرد، گفت: برطرف شدن بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه بستگی ترویج و فرهنگ عمومی شدن این فریضه دارد.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام عنوان کرد: امروز دشمن مسیر ضربه به اعتقادات و مبانی جامعه و به‌ویژه جوانان را در دستور کار خود قرار داده و دنبال تأثیرگذاری بر افکار جوانان هستند و بهترین کار در این شرایط، آگاه‌سازی جامعه و تقویت بنیه اعتقادی و ارزش‌های اسلامی در جامعه است.
وی با بیان اینکه نهادینه کردن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در بین مردم تضمین سلامت جامعه است، اظهار کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مأموریت دارد با یک برنامه‌ریزی مدون، فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه فراگیر و عمومی کند.
انتهای پیام
captcha