نام ایلام و مهران با اربعین حسینی گره‌ خورده است
کد خبر: 3857111
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
عبادی:

نام ایلام و مهران با اربعین حسینی گره‌ خورده است

گروه فرهنگی - مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نام استان ایلام و مهران با اربعین حسینی گره‌ خورده است، گفت: تصمیمات و سیاست‌های این شورا، نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایرانی و سبک زندگی اسلامی دارد.

نام ایلام و مهران با اربعین حسینی گره‌ خورده است
به گزارش ایکنا از ایلام، فاضل عبادی، مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز 22 آبان در مراسم تجلیل از خادمان فرهنگی اربعین حسینی سال جاری استان ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر عضو شورای فرهنگ عمومی هستند.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام سرزمین مفاخر و بزرگان است و نقش و جایگاه مهمی در تاریخ ایران داشته است، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز این جایگاه را با دفاع از کیان اسلامی به‌خوبی ایفا کرده است.
عبادی با بیان اینکه امروز استان ایلام و مهران کانون تردد زوار اربعین حسینی و دروازه ورود به عتبات عالیات است، اضافه کرد: مردم ایلام در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، حضوری مؤثر و فعال دارند و امروز نام ایلام با اربعین حسینی گره‌خورده است.
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها بهتر است، تصریح کرد: فرهنگ عمومی میراث اجتماعی مشترکی است که بر باورها و رفتارهای یک جامعه مبتنی است و این ارزش‌ها در جامعه باید تقویت و صیانت شود.
عبادی با بیان اینکه امروز دشمنان با ابزارهای مختلف به دنبال ضربه زدن به هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی است، گفت: فرهنگ زیربنای توسعه در هر کشوری است و اگر به دنبال توسعه همه‌جانبه هستیم باید اول به دنبال توسعه فرهنگی باشیم، اگر شرایط فرهنگ مناسب نباشد به‌طورقطع باید گفت که توسعه‌ای هم‌شکل نخواهد گرفت.
وی با تأکید بر اینکه پس شوراهای فرهنگ عمومی سرمایه‌های کشور و دارای ظرفیت بسیار زیادی در راستای توسعه فرهنگی هستند، ابراز کرد: تصمیمات و سیاست‌های این شورا، نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی و سبک زندگی اسلامی و دوری از سنت‌های غلط در جامعه دارد.
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: در دوره دهم کاری این شورا ضمن توجه به موضوعات مختلف فرهنگ عمومی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو تأکید داشته و سرفصل‌های 15 گانه‌ای را نیز تصویب کرده است؛ که برخی از مصوبات این دوره برنامه ارتقا فرهنگ زیارت، ارتقا فرهنگ سلامت و راهپیمایی اربعین حسینی است.
انتهای پیام
captcha