تجلیل از خادمان فرهنگی اربعین حسینی در ایلام
کد خبر: 3856395
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
خودآموز خبر داد:

تجلیل از خادمان فرهنگی اربعین حسینی در ایلام

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک رویداد بزرگ فرهنگ‌ساز است، گفت: خادمان فرهنگی اربعین حسینی استان ایلام در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می‌شود.

تجلیل از خادمان فرهنگی اربعین حسینی
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز بیستم آبان ماه ایلام، اظهار کرد: فعالان فرهنگی اربعین حسینی که در این وادی ایفای نقش می‌کنند، افسران حوزه فرهنگ دینی و عاشورایی هستند.
خودآموز با بیان اینکه این آئین صبح روز چهارشنبه هفته جاری ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار می‌شود، افزود: این مراسم به همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه فرهنگی و هنری آفرینش‌های سانای ایلام برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه این آیین در راستای ارتقای فرهنگی مراسم و راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی مصوب جلسه 694 مورخ 21 آبان ماه سال 96 شورای فرهنگی عمومی کشور برگزار می‌شود، گفت: در این آئین از فعالان فرهنگی اربعین حسینی در حوزه‌های مختلف ادبی و هنری، آموزش و پژوهش، تولید محصولات فرهنگی، رسانه و اطلاع‌رسانی، حوزه تبلیغ و ترویج، فعالان و خادمان فرهنگی اربعین حسینی، مدیران دستگاه‌های فرهنگی فعال در اربعین حسینی تجلیل می‌شود.
وی بسترسازی لازم برای خودسازی و ایجاد تحول معنوی هر چه بیشتر زوار اربعین، هم‌افزایی و هماهنگی میان نهادها دولتی، خصوصی و عمومی و مردمی، تسهیل گری، رفع موانع و تقویت زیرساخت‌ها به‌ویژه در عرصه فرهنگی برای زائران حسینی از سوی نهادهای حاکمیتی، تقویت هم‌گرایی میان اقوام، پیروان مذاهب اسلامی و ادیان الهی و پرهیز از بروز اختلافات مذهبی، تلاش در جهت ایجاد تقویت و پیوندهای ایمانی و اخوت اسلامی میان زائران حسینی و تقویت پیوند جریان عاطفی و شورانگیز حسینی با شناخت و معرفت پایدار به آن، برگزار می‌شود.
خودآموز با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک رویداد فرهنگی و فرهنگ‌ساز است، تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی، زمینه‌ساز فرهنگی سازنده و پویا به نام فرهنگ بزرگ اربعین حسینی شده که برگرفته از فرهنگ دین مبین اسلام است و این فرهنگ با بهره‌گیری از شور و شعور حسینی می‌تواند در سطح جامعه منشا حفظ و صیانت فرهنگ دینی و آیینی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: فعالان فرهنگی اربعین حسینی که در این وادی ایفای نقش می‌کنند، به نحوی افسران حوزه فرهنگ دینی و عاشورایی هستند و می‌توانند نقش بسیار ارزشمند و تأثیرگذاری در تبیین، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حسینی و عاشورایی داشته باشند.
خودآموز بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وظیفه خود دانسته که به‌عنوان دستگاه متولی فرهنگ و در راستای سیاست‌ها و اصول شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان عرصه فرهنگی در اربعین حسینی تجلیل کند.
انتهای پیام
captcha