ضرورت توسعه زیرساخت‌های راه ایلام برای پذیرش 6 میلیون زائر اربعین
کد خبر: 3856292
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
سلیمانی دشتکی تاکید کرد:

ضرورت توسعه زیرساخت‌های راه ایلام برای پذیرش 6 میلیون زائر اربعین

گروه فرهنگی - استاندار ایلام گفت: ظرفیت‌های زیرساختی در استان ایلام در زمینه راه و تونل باید به گونه‌ای توسعه یابد که اربعین سال آینده استان برای پذیرش ۶ میلیون نفر زائر مشکل نداشته باشد.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های راه ایلام برای پذیرش 6 میلیون زائر اربعین

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام شامگاه یکشنبه 19 آبان ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: با تکمیل پل و تونل‌های باقیمانده و تعریض جاده‌های طول مسیر منتهی به مهران در نقاط مورد نیاز به تعریض زیرساخت‌های مواصلاتی، ظرفیت استان برای پذیرش حجم زیاد زائران در اربعین آینده آماده می‌شود.

وی با اشاره به اربعین امسال افزود: نکته حائز اهمیت اینکه اربعین ۹۸ باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و در یک مقطع زمانی اندک، حجم و تراکم عظیم جمعیت زائران از شهر کوچکی چون مهران بدون کوچکترین مشکلی تردد کردند.

سلیمانی دشتکی در مورد اعتبارات اربعین اضافه کرد: بیش از بر ۵۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات اربعین به استان ایلام اختصاص یافت و بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از طرق مختلف به استان کمک شد که از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال در سفر تیم بلند پایه اقتصادی برای ایلام در نظر گرفته شد.

 استاندار ایلام عنوان کرد: در سال‌های اخیر جمعیتی که از مرز مهران تردد داشته‌اند به طرز عجیبی افزایش یافته بطوریکه تردد از مرز مهران در ماه محرم بالای ۴۰۰ هزار نفر و در ماه صفر بالای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده است.

وی در ادامه به دیپلماسی موفق بین دو کشور ایران و عراق در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در این ایام ارتباط مسئولان دو کشور ایران و عراق و دو استان ایلام و واسط عراق بسیار خوب و مطلوب بود و زائران بدون مشکل خاص و معطلی از مرز عبور کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع سیستم‌های گرمایشی مدارس و اینکه همه مدارس استان باید به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شوند، افزود: اقدامات خوبی در بحث ایمن‌سازی وسایل گرمایشی صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: تاکنون حدود ۹۶۵ کلاس درس با وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شده و سعی می‌شود تا قبل از فصل سرد باقیمانده کلاس‌ها نیز تحت پوشش قرار گیرد.

استاندار ایلام به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه تاکید کرد و گفت: در سیل اخیر به مدارس استان ایلام در مناطق مختلف آسیب وارد شد و در این زمینه تاکنون حدود ۳۵ میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان ایلام کمک شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این نشست با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از عواملی که باعث شد پیامبر اسلام(ص) در آن زمان و فرهنگ نامطلوب و نامناسب ماندگار بماند این بود که با مردم مهربان و رحمتی برای آنان بودند.

کریمی‌تبار افزود: این خصلت برای تمام اقشار می‌تواند الگوی خوبی باشد و برای مدیران بسیار تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: همه مردم بخصوص مدیران استان که در ارتباط با اقشار مختلف جامعه هستند باید بخاطر تاثیری که در سیستم‌های اداری و فعالیت‌های اجتماعی دارند در نحوه عملکرد و برخورد با همدیگر اخلاق اسلامی را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha