فراهم شدن سفر یک هفته‌ای فرهنگیان برای زیارت اربعین
کد خبر: 3848260
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
حجت‌الاسلام کلانتری خبر داد:

فراهم شدن سفر یک هفته‌ای فرهنگیان برای زیارت اربعین

گروه فرهنگی - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان ایلام گفت: فرهنگیان می‌توانند به مدت یک هفته عازم سفر اربعین شوند.

فراهم شدن سفر یک هفته‌ای فرهنگیان برای زیارت اربعین
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کلانتری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام امروز 16 مهرماه با بیان اینکه فرهنگیان استان ایلام به مدت یک هفته می‌توانند عازم سفر معنوی اربعین حسینی شوند، اظهار کرد: ۳۵۰ دانش‌آموز ایلامی در ایام اربعین حسینی با نهادهای خدمات‌رسان و امداد رسان در راستای ارائه خدمات به زوار فعالیت خواهند داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش ‌و پرورش ایلام افزود: فرهنگیان استان ایلام اعم از نیروهای آموزشی و اداری می‌توانند در ایام اربعین حسینی سال جاری با درخواست مرخصی به سفر عتبات عالیات عازم شوند.
کلانتری تصریح کرد: سفر معنوی اربعین حسینی برای فرهنگیان باید به‌ گونه‌ای باشد که به مشکلی در زمینه فعالیت آموزشی مدارس ایجاد نشود و بر همین اساس اعزام معلمان به پیاده‌روی اربعین حسینی به تشخیص مدیر مدرسه و یا بر اساس قرعه خواهد بود به ‌نحوی‌ که هیچ‌گونه خللی به سیستم آموزشی مدارس وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی نیز گروه‌های دانش‌آموزی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی همیار و یاریگر سایرهای نهادهای خدمت رسان خواهند بود، گفت: این دانش‌آموزان با عنوان همیار پلیس، همکار نیروهای هلال‌احمر، راهنمایی زوار اربعین حسینی و استقبال و پذیرایی از زوار فعالیت خواهند داشت.
معاون پرورشی فرهنگی آموزش ‌و پرورش استان ایلام با بیان اینکه این دانش‌آموزان در 4 حوزه مختلف در ایام اربعین حسینی فعالیت خواهند داشت، یادآور شد: 40 دانش‌آموز در شهر مهران، 60 دانش‌آموز در شهر ایلام در ایام اربعین حسینی به زوار خدمت‌رسانی خواهند کرد.
کلانتری با اشاره به اینکه در مجموع 350 دانش‌آموز در ایام اربعین در نقاط مختلف استان ایلام و مسیرهای منتهی به مرز مهران با نیروی امدادرسان و خدمات رسان همکاری خواهند داشت، ابراز کرد: خوابگاه دانش‌آموزی در شهر ایلام نیز با ظرفیت پذیرش 120 نفر در شبانه‌ روز آماده استقبال از دانش آموزان زائر اربعین حسینی است.
انتهای پیام
captcha