برپایی موکب اربعین حسینی در ۷۵ کانون فرهنگی و هنری ایلام
کد خبر: 3844952
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
حجت الاسلام چراغی‌پور:

برپایی موکب اربعین حسینی در ۷۵ کانون فرهنگی و هنری ایلام

گروه فرهنگی - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: ۷۵ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مسیرهای منتهی به مرز مهران و در شهرستان‌های مختلف با برپایی موکب به زوار اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

برپایی موکب اربعین حسینی در ۷۵ کانون فرهنگی و هنری ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام ظهر امروز 3 مهر ماه، اظهار کرد: خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی برای مردم استان ایلام یک افتخار بزرگ بوده و مردم این استان در ایام اربعین حسینی در استقبال و پذیرایی از زوار، سنگ تمام می‌گذارند.
چراغی پور بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به گستردگی و پراکندگی در نقاط مختلف استان نقش مهمی در ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی دارند، ابراز کرد: در این راستا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در طول سال‌های گذشته در امر اسکان، استقبال و پذیرایی از زوار اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرز مهران نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.
وی بابیان اینکه 75 کانون فرهنگی و هنری در سال جاری در نقاط مختلف استان ایلام و در مسیرهای منتهی به مرز مهران در امر خدمات‌رسانی به زوار حسینی فعالیت خواهند داشت، گفت: این تعداد کانون به‌عنوان کانون صف (عملیاتی) در شهرهای مختلف استان در خدمات‌رسانی به زوار به‌صورت شبانه‌روز فعالیت خواهند کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام اظهار کرد: مابقی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به‌عنوان کانون پشتیبان و معین، با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و زمینه‌سازی برای خدمات‌رسانی به زوار با این تعداد کانون همکاری و تعامل خواهند داشت.
چراغی پور بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان‌های چرداول، ایوان، دره شهر، دهلران، بدره، مهران و شهر ایلام در امر خدمات‌رسانی به زوار با برپایی موکب در جوار مساجد فعالیت دارند، گفت: جلسه هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دهلران نیز روز گذشته با حضور امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.
وی تصریح کرد: شهرستان مرزی دهلران در مسیر زوار اربعین حسینی استان‌های جنوبی کشور قرار دارد هرساله کانون‌های مساجد این شهرستان به‌صورت ویژه در امر اسکان و پذیرایی زوار نقش مهمی دارند و امام‌جمعه محترم شهرستان دهلران به‌عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی فعالیت‌های موکب‌های اربعین حسینی را پیگیری می‌کند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام عنوان کرد: در سال جاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دهلران در دشت عباس، پتک عرب، سه‌راهی موسیان، مجتمع خدماتی پارک اناران، سه‌راهی بیشه دراز، روستا کاور، مرکز شهر دهلران با برپایی موکب در خدمت زوار اربعین حسینی خواهند بود.
انتهای پیام
captcha