اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا 14 مهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3844731
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
حجت‌الاسلام چراغی‌پور:

اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا 14 مهر برگزار می‌شود

گروه فرهنگی – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: مراسم اختتامیه ششمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در بخش‌های «آواها و نواهای عاشورایی» ویژه شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) 14 مهرماه جاری به میزبانی ایلام برگزار می‌شود.

اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا 14 مهر برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام امروز دوم مهر ماه اظهار کرد: این سوگواره در رشته‌های «مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی خوانی» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از زمان اعلام فراخوان سوگواره تا پایان روز 31 شهریور 240 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این سوگواره در استان ایلام ارسال شده است، گفت: آخرین ‌مهلت ارسال اثر 25 شهریورماه سال جاری بود که با توجه به استقبال اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تا 28 شهریور تمدید گردید.
 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 18 استان کشور با ارسال اثر در این سوگواره مشارکت داشته‌اند، تصریح کرد: قریب به 90 هنرمند از سراسر کشور آثار خود را در بخش‌های اعلامی به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند.
چراغی‌پور با بیان اینکه مراسم اختتامیه این سوگواره روز یکشنبه 14 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه این سوگواره از 50 سال تلاش محمدعلی قربانی، پیر غلام استان ایلام در عرصه ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) به‌ویژه فرهنگ عاشورایی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه همچنین در این مراسم از 10 نفر از محبان اهل‌بیت (ع) با عنوان خادم العباس (ع) تقدیر می‌شود، افزود: در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه بزرگ عکس اربعین حسینی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان از تصاویر ثبت‌شده هنرمندان ایلام در زمینه عشق و دلدادگی زوار حسینی در پایانه مرزی مهران برپا خواهد شد.
 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ابراز کرد: مهمان ویژه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلیمن دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خواهد بود، تصریح کرد: همچنین مهمانانی از حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و رئیس انجمن مداحان کشور نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.
 وی شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در حوزه آواها و نواهای عاشورایی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از اهداف این سوگواره برشمرد.
انتهای پیام
captcha