قرآن باید در دانشگاه‌ها نمود بیشتری داشته باشد
کد خبر: 3830637
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
حجت‌الاسلام غیاثی:

قرآن باید در دانشگاه‌ها نمود بیشتری داشته باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: ما به قرآن به عنوان منبع علم قطعی نیاز داریم، چون این منبع عظیم، امروز و فردای دنیای ما را پیش‌بینی کرده و باید در بستر علم و جایگاه دانش نمود بیشتری داشته باشد.

قرآن باید در دانشگاه‌ها نمود بیشتری داشته باشد
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین غلامرضا غیاثی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام امروز ششم مرداد ماه در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام، اظهار کرد: ما در شرایط کنونی باید به قرآن برگردیم و قرآن را از انزوا خارج کنیم و به قرآن وصل شویم چرا که امروز در زمینه‌های اجتماعی و خانوادگی و شغلی بیش از گذشته به قرآن نیاز داریم و در فتنه‌ها، چالش‌ها ، ابهامات ، حواشی و معضلات و مصائب در زندگی جمعی امروز بهترین روشنگر قرآن است.
وی با بیان اینکه قرآن ملاک سلامت ذهنی ما انسان‌ها در همه‌ی عرصه‌ها  است، تصریح کرد: هر رفتاری از ما باید در تراز قرآن دربیاید. اگر در نیامد خطا و انحراف رفتیم که این ضرورت جدی‌تر پناه بردن به قرآن است.
غیاثی اضافه کرد: قرآن منبع علم و معرفت است و  بیشتر قوانین وضع شده در مورد زندگی بشر عمدتا مبتنی بر حدس و فرضیه و ظن است و کمتر قانون و قضاوتی داریم که مبتنی بر علم باشد اما منبع علم واقعی که بدون خدشه و خطا است قرآن است و به همین هم جاودان مانده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ادامه داد: ما به قرآن به عنوان منبع علم قطعی نیاز داریم چون این منبع عظیم، امروز و فردای دنیای ما را پیش‌بینی کرده و قرآن باید در بستر علم و جایگاه دانش نمود بیشتری داشته باشد.
غیاثی گفت: برای الگوسازی معرفتی در بین مردم، باید دانشجویان را مبتنی بر قرآن تربیت و  اگر دانشگاه‌ها می‌خواهند اسلامی بشوند و سند اسلامی شدن را محقق کنند باید به قرآن رجوع کننند.
وی ادامه داد: اگر زندگی سالم می‌خواهیم، اگر دانشجوی آرام و برخوردار از سلامت معنوی و روانی می‌خواهیم باید در دانشگاه به قرآن پناه ببریم خصوصا امروزه که وضع دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که بیشترین هجمات در حوزه فرهنگی و اخلاقی است و باید با روش قرآن به جنگ حربه‌های فرهنگی برویم.
رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های استان ایلام تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دی‌ ماه 1384 به منظور سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فعالیت‌های مرتبط با علوم قرآنی و حدیث و نظارت بر مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشکیل داده است.
غیاثی بسترسازی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در آموزش، انس، فهم و عمل به آموزه‌های قرآن کریم، شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها، هماهنگی و هم‌افزایی دانشگاه‌ها در زمینه فعالیت قرآنی و گسترش اثربخشی فعالیت‌های قرآنی را از جمله اهداف این شورا عنوان کرد.  
انتهای پیام
captcha