جشنواره ملی رضوی از ظرفیت مرز مهران استفاده کند
کد خبر: 3771920
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
سلیمانی دشتکی:

جشنواره ملی رضوی از ظرفیت مرز مهران استفاده کند

گروه فرهنگی - استاندار ایلام با تأکید بر استفاده جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی از ظرفیت مرز بین‌المللی مهران، گفت: اهمیت حضور زائران عراقی در مشهد، آن هم از طریق مرز مهران دوچندان است و اعضای اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی برای سال‌های آتی می‌توانند روی این ظرفیت برنامه‌ریزی و تمرکز کنند.

جشنواره ملی رضوی از ظرفیت مرز مهران استفاده کند
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام عصر روز گذشته بیستم آذرماه در نشست اتاق فکر هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی اظهار کرد: این استان با ٤٣٠ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، امتیاز و ظرفیت بسیار بالایی برای تردد زائرانی که از عراق به سمت مشهدالرضا حرکت می‌کنند دارد.
وی افزود: اهمیت حضور زائران عراقی در مشهد، آن هم از طریق مرز مهران دوچندان است و اعضای اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی برای سال‌های بعدی می‌توانند روی این ظرفیت برنامه‌ریزی و تمرکز کنند.
استاندار ایلام تصریح کرد: زائران عراقی اغلب از طریق پرواز به سمت مشهد حرکت می‌کنند بنابراین تلاش ما در مجموعه استانداری این است که تعداد پرواز‌های مشهد از طریق فرودگاه شهدای ایلام را افزایش دهیم.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: این مسئله علاوه بر اینکه مزایای اقتصادی دارد، ظرفیت خوبی برای کارهای فرهنگی و هنری از جمله جشنواره بین‌المللی رضوی به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه حوزه سفرنامه و خاطره‌نویسی می‌تواند در قالب فضای مجازی نوشته شود، بیان کرد: می‌توان بخشی از فراخوان جشنواره را به آثاری که در فضای مجازی و در قالب‌های مختلف نوشته می‌شود، اختصاص داد.
استاندار ایلام گفت: فضای مجازی به دلیل جذابیتی که برای جوانان دارد و از سوی دیگر بیگانگی آن‌ها با نوشتار و یادداشت‌نویسی، فرصت مناسبی است تا یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره، اینترنت و مبحث فضای مجازی باشد.
انتهای پیام
captcha