اکبر حقنظری، رئیس اداره امور قرآن تبلیغات اسلامی ایلام در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: طرح تربیت ممتحن آزمونهای شفاهی دوره تربیت معلم روخوانی روانخوانی قرآن کریم با هدف ساماندهی و یکسانسازی روشهای ارزیابی روش تدریس و جلوگیری از اعمال سلیقههای فردی در این خصوص از طریق تربیت ممتحنین مجاز و دارای گواهینامه و کد ممتحنی برگزار شد.
حقنظری افزود: داوطلبان پس از گذراندن این دوره ضمن آشنا شدن با اصول علمی و استانداردهای ارزیابی روشهای تدریس دورههای تربیت معلّم قرآنکریم و آزمون قرائت به سه شیوه (کلمهخوانی، بخشخوانی و روانخوانی«قرائت تحقیق آموزشی») میتوانند روش تدریس آموزش روخوانی و روانخوانی داوطلبان شرکت کننده در دورههای تربیت معلم روخوانی و روانخوانی را ارزیابی کنند.
رییس اداره امور قرآن تبلیغات اسلامی ایلام عنوان کرد: این دورهها به منظور تأمین کادر متخصص و ممتحن مجاز آزمون پایانی قرائت (سه گانه) دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و آزمونهای روش تدریس دورههای تربیت معلم قرآن کریم طراحی شده است.
وی تصریح کرد: حائزین شرایط برای شرکت در هر دوره پس از پذیرش و طی حدود ۲۰ ساعت آموزش و کارورزی در آزمون پایانی دوره شرکت کرده و در صورت احراز امتیاز و حد نصاب لازم به عنوان «قبول شدگان» دوره مربوطه مشخص میشوند و باید جهت ارزیابی نهایی، در آزمونهای شفاهیِ یک دوره تربیت معلم (با توجه به رشته مورد نظر) نسبت به نمرهدهی آزمونهای فوق اقدام کنند.
یادآور میشود استادی دوره را جناب آقای «رمضانیفر» از اساتید اعزامی سوی سازمان درالقرآن الکریم کشور عهدار بودند که با شرکت ۲۴ نفر شرکت کننده و به همت اداره امور قرآنی برگزار شد.