دشمنان با قرآن‌سوزی ایمان مسلمانان را نشانه گرفته‌اند
کد خبر: 4151413
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه:

دشمنان با قرآن‌سوزی ایمان مسلمانان را نشانه گرفته‌اند

ماموستا مامد کلشی‌نژاد گفت: دشمنان خیال می‌کنند با قرآن‌سوزی می‌توانند ایمان مسلمانان را جریحه‌دار کنند، این در حالی است که با این اقدامات زمینه خشونت، تنفر و انزجار جهانی را برمی‌انگیزند.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه، ۹ تیر در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌ سنت ارومیه اظهار کرد: بی‌تردید پیام مهم عید قربان اتحاد و همدلی مسلمانان است و باید سنت الهی را احیا کرد، اما در کنار آن نباید اتحاد اسلامی و احیای آن کمرنگ شود بلکه باید بیشتر به آن توجه شود.

وی با اشاره به سالروز حمله شیمیایی صدام به سردشت تصریح کرد: این حرکت ناجوانمردانه نماد ظلم و تجاوز و تعددی و نشانه شعارهای دروغین غرب است که با ستم خود سبب بیماری و آلام هزاران انسان بی‌گناه و خانواده‌های آنان شد، بنابراین باید جنایات آمریکا و غرب را بیش از پیش تبیین کرد.

امام‌ جمعه اهل‌ سنت ارومیه در ادامه با محکومیت حرکت نابخردانه و ناجوانمردانه کشور سوئد در قرآن‌سوزی بیان کرد: این حرکت، قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرده و شعارهای دروغین آنها را برملا کرد چون آنها نماد دروغ، تزویر و تکبر هستند و گمان می‌کنند با قرآن‌سوزی می‌توانند ایمان مسلمانان را جریحه‌دار کنند، این در حالی است که با این اقدامات زمینه خشونت، تنفر و انزجار جهانی را برمی‌انگیزند.

وی با اشاره به اینکه کنوانسیون‌های حقوق بشری همواره دم از حقوق بشر می زنند و تنها شعار می‌دهند، اظهار کرد: بی‌تردید بیش از یک میلیارد نفر مسلمانی که در دنیا زندگی می‌کنند حق حیات دارند و این قرآن جزو مقدسات و رکن رکین آنها و پیام الهی برای سعادت بشری است.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به ایام حج و با تأکید بر اینکه نهضت حج باید بازگو شود، گفت: موسم حج هر سال تکرار می‌شود اما متأسفانه نهضت آن در بین آحاد جامعه اسلامی محقق نشده و این خود سبب شده که تفرقه و تشتت هنوز هم در میان کشورهای اسلامی وجود داشته باشد و همین نیز سبب شده که کشورهایی مانند سوئد به نام آزادی بیان و حقوق بشر به مقدسات اسلامی توهین کرده و دست به قرآن‌سوزی بزنند.

انتهای پیام
captcha