برگزاری 72 برنامه فرهنگی در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3673944
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

برگزاری 72 برنامه فرهنگی در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

گروه جامعه: معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از برگزاری 72 برنامه فرهنگی از جمله اجرای طرح خادم رسانه‌ای به مناسبت هفته گرامیداشت میلاد آن امامزاده جلیل القدر حرم خبر داد.

برگزاری 72 برنامه فرهنگی در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خادم القرآن عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در نشست خبری اعلام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت هفته میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) معتمد امامان معصوم(ع) و شخصیتی علمی و جهادی در تاریخ اسلام است که معتقدیم باید این شخصیت عظیم را به همه مردم معرفی کنیم و ابعاد زندگی مجاهدانه ایشان را به عنوان سبک زندگی اسلامی ترویج دهیم.
وی افزود: بی شک حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در میان شش هزار بقعه متبرکه‌ای که در کشورمان وجود دارد، جایگاه بسیار ویژه و ممتازی دارد از این جهت که در کلام معصوم از زیارتگاه ایشان به عنوان کربلای ایران یاد شده است، مقام معظم رهبری نیز در خصوص عظمت این زیارتگاه می‌فرماید شهر ری، قبله تهران است.
سلیمی در ادامه گفت: بر این اساس و با توجه به اینکه دشمنان، شبانه روز در حال ایجاد توطئه‌ای جدید علیه فرهنگ و اعتقادات دیرینه این مردم هستند خود را موظف می‌دانیم تا برنامه‌های فرهنگی را در این زیارتگاه عظیم الشان که اکنون نه فقط یک زیارتگاه بلکه قطب علمی و مذهبی تهران به شمار می‌رود، افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: وجود دانشگاه قرآن، حوزه علمیه، کتابخانه، موزه آستان، مرکز نجوم و مرکز آموزش‌های قرآنی، این بارگاه شریف را به مرکزی علمی و فرهنگی برای تهران و ایران تبدیل کرده است.
خادم القرآن سلیمی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت.
برگزاری برنامه‌هایی همچون اجرای طرح خادم رسانه‌ای حرم، مسابقه رسانه‌ای نبا عظیم، برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان شهرری، برگزاری محافل انس با قرآن، شب یلدای قرآنی، بازدید عمومی از کارگاه ساخت ضریح، آئین تعویض پرچم و برگزاری مسابقات فرهنگی گوناگون از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گرامیداشت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) است.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، همچنین از دیدار شهردار و چند تن از اعضای شورای شهرتهران با آیت الله ری شهری، تولیت حرم در روز میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد.
وی افزود: هدف از این دیدار، طرح بعضی مشکلات مردم شهر ری و پیگیری طرح ساماندهی فضای اطراف حرم است.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ای میان آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با شبکه قرآن سیما، رادیو قرآن و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به امضا رسید.

captcha