امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اجتماعی است
کد خبر: 4205573
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
امام جمعه موقت ایلام:

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اجتماعی است

حجت‌الاسلام شمس الله سراج با بیان اینکه قانون عفاف و حجاب در مقام اجرایی، مشکلاتی ایجاد شده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص به دولت نیست بلکه طبق قرآن یک وظیفه اجتماعی است و وظیفه همه مؤمنان است.

حجت الاسلام سراج، امام جمعه موقت شهر ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام شمس‌الله سراج، امام جمعه موقت شهر ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در محل مصلی امام خمینی (ره) شهر ایلام با بیان اینکه نوروز باستانی یک سنت حسنه است که باید پاس داشته شود، اظهار کرد: ایرانیت ما هیچ منافاتی با اسلامیت ما ندارد ما یک ایرانی مسلمان و یک مسلمان ایرانی هستیم.
 
حجت‌الاسلام سراج افزود: ایران همواره برای بشریت حرف داشته و احیاگر سنت‌های انسانی ایرانی است که بسیاری از این سنت‌ها در اسلام مهر تایید خورده و در شرع مقدس اسلام نیز هست‌.
 
وی به سالگرد عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: قدر شهدا و رزمندگان این عملیات‌ها را دانسته و ناسپاس آنها نبوده و باید به یادشان باشیم.
 
امام جمعه موقت شهر ایلام با تاکید بر اینکه این انتخابات به فرموده رهبری، جهادی برای مردم بود و مردم آنچه در توان داشتند انجام دادند، تصریح کرد: مسئولان امر، مدیران و گردانندگان امور توجه کنند که چرا باید نزدیک انتخابات این همه رهبری انقلاب به زحمت بیفتد و از مردم تقاضای مشارکت کند. اینکه در رفتارها، مردم ناراحت بشوند و رهبری از خودش هزینه کند یعنی مدیران در کار خودشان درست عمل نکرده‌اند و این مصداق ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، است. این در حالی است که اگر مردم از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار باشند نیازی به این همه تلاش نیست.
 
حجت‌الاسلام سراج ادامه داد: شش استانی که بالای ۵۰ درصد رأی داده‌اند، استان‌های محروم هستند که به نوعی نه در کابینه‌ها حضور دارند و نه به آنها بها داده می‌شود اما پای کار انقلابند در حالی که مرکز کشور که این همه ثروت کشور را برده است مشارکت پایینی در انتخابات داشتند بنابراین در سیاست‌ها باید تجدید نظر بشود.
 
وی با اشاره به اینکه مردم ایلام چقدر باید پای صندوق رای بیایند و هیچ وقت محرومیت آنها رفع نشود، افزود: حضور مردم عوامل مختلف دارد که برخی عوامل آن سیاسی و برخی اقتصادی است. 
 
حجت‌الاسلام سراج با تاکید بر اینکه قانون انتخابات نیاز به اصلاح دارد و باید طوری نباشد هرکس بتواند کاندید انتخابات مجلس شود، خاطرنشان کرد: باید افرادی امتحان پس داده، موقعیت شناس، وضعیت شناس، اسلام شناس و... ورود پیدا کنند و نه کسانی که حتی خانواده خودشان به آنها رأی نداده‌اند. بنابراین باید افت رأی در انتخابات نسبت به ادوار گذشته آسیب شناسی شود‌. 
 
وی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اشاره کرد و گفت: بعد از حجت‌الاسلام حیدری و مروارید تا انتخابات اخیر خبرگان، فرد بومی نداشته‌ایم البته این به معنی نداشتن افراد صالح و شایسته نیست‌. بنده از نماینده ولی فقیه در استان تشکر ویژه دارم که حمایت قاطعانه از کاندیدای بومی کردند. چرا که نماینده بومی با ساز و کار اجتماعی مردم آشنایی بیشتری دارد و با مردم بودن از نقاط قوت نماینده خبرگان است‌. 
 
حجت‌الاسلام سراج با بیان اینکه در قانون عفاف و حجاب در مقام اجرایی، مشکلاتی ایجاد شده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص به دولت نیست بلکه طبق قرآن یک وظیفه اجتماعی است و وظیفه همه مومنان است که طبق شرایط خاص به آن مبادرت ورزند‌. برخی از آیین نامه‌های این قانون با ابتداییات اسلام سازگار نیست و مردم را به جان هم انداختن است. همین طور باید مجریان قانون آن را درست اجرا کنند.
 
وی همچنین به اجرای برنامه‌های شادی‌آور در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: شاد کردن مردم وظیفه‌ای مهم است که صدا و سیما ورود خوبی به این مقوله داشته و از آنان تشکر می‌کنم.
انتهای پیام
captcha