رمضان، ماه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 4204921
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
نماینده ولی فقیه در ایلام:

رمضان، ماه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی بیمه‌کننده جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه است.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز، ۲۱ اسفندماه، در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: انسانی که در یک جایگاه اجتماعی و مدیریتی قرار گرفته و می‌تواند در اجرای احکام الهی تأثیرگذار باشد، باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشد.

وی با تأکید بر اینکه شکرگزاری این نعمت تلاش برای توسعه و ترویج احکام و ارزش‌های الهی است، افزود: توان و ظرفیت مدیران و مسئولان در نظام اسلامی باید در راستای نشر و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ایلام به عنوان پایتخت زائران عتبات عالیات در ایام ماه مبارک رمضان، باید از یک‌ چهره معنوی و مذهبی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف برخوردار باشد، گفت: لازم است هر انسانی که در جایگاه و حوزه مدیریتی قرار دارد، از مال و آبروی خود برای اجرای مسئولیت و تکلیفی که قانون و شرع بر عهده او گذاشته است، هزینه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌‌تبار با اشاره به اینکه فراگیر کردن فرهنگ روزه‌داری و مقابله با روزه‌خواری با همه ظرفیت‌ها و با حضور مبلغان مذهبی بایستی در سطح جامعه ترویج داده شود، ابراز کرد: با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و حضور گردشگران نظامی، رعایت شئونات دینی و اسلامی بایستی مورد توجه این گردشگران باشد.

وی با تأکید بر اینکه در ایام ماه مبارک رمضان باید مراقب باشیم که حُرمت احکام دینی و اسلامی شکسته نشود، افزود: مسافران و گردشگران نوروزی حق تظاهر به روزه‌خواری ندارند و البته باید شرایط لازم نیز با توجه به ایام ماه مبارک رمضان برای مسافران و گردشگران نیز از سوی دست‌اندرکاران فراهم شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به تعطیلی برخی صنوف در طول روز از جمله اغذیه‌فروشی‌ها در راستای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: صاحبان املاک و موجرها با مستأجران و اغذیه‌فروشان با توجه به کاهش درآمد این قشر، همکاری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه در خصوص تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری استان در این ایام مطابق و بر اساس قانون عمل شود، گفت: در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی استان لازم است که گروه‌هایی در راستای حفظ شئونات اسلامی، پخش اذان، اقامه نماز جماعت، برنامه‌های مذهبی مستقر و برنامه‌های فرهنگی نیز تدارک دیده شود.

وی با اشاره به اینکه همه ما در برابر اجرای وظیفه و تحقق امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم، یادآوری کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای همه واجب است، در این راستا نیز در جایی که باید تذکر داده شود، اقدام لازم انجام شود و در جایی که حرمت‌ها حفظ نمی‌شود و نیاز با برخورد قانونی است، باید قاطع برخورد شود.

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی بیمه‌کننده جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه است؛ ما هر چه داریم از برکت قرآن کریم است و باید در این ماه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی‌ تلاش کرد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اجرای طرح قرآنی مستورا در سطح استان به همت سازمان تبلیغات اسلامی، ابراز کرد: در اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی وظیفه دارند که در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به طرح جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، خاطر نشان کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه از ظرفیت کانون‌ها و مؤسسات قرآنی در سطح محلات و مناطق مختلف استان باید استفاده کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام محمود حاتمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز و حضور مسافران و گردشگران در استان، لازم است که حفظ شئونات دینی و ارزش‌های اسلامی مورد توجه همه آحاد مردم استان و به ویژه مسافران و گردشگران ورودی به استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایض الهی و دین مبین اسلام است، گفت: باید آگاه باشیم دشمن در کمین است چرا که دشمن از مردم و ملت ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و جریان اغتشاشات سیلی‌های محکمی خورده و البته شکست دشمن با توکل بر خدا حتمی است.

در این نشست دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در خصوص برگزاری آیین‌ها و برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای قرآنی و دینی در سطح استان متناسب با این ایام با هم بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام
captcha