چرا رأی بدهیم
کد خبر: 4202581
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
امام جمعه موقت شهر ایلام پاسخ داد:

چرا رأی بدهیم

حجت‌الاسلام شمس الله سراج گفت: زمانی می‌توان پاسخی برای سوال «با وجود مشکلاتی که کشور دارد چرا رأی بدهم» داد که راه‌حل جایگزین دیگری به غیر از قهر با صندوق رأی داشته باشيم.

حجت الاسلام سراج، امام جمعه موقت ایلامشمس الله سراج، امام جمعه موقت ایلام در گفت‌وگو با ایکنا، در استانه انتخابات با تأکید بر مشارکت مردم گفت: در چند روز گذشته شاهد شور و رونق در تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به تبع ادوار گذشته بودیم که بار دیگر انتخابات را به مسئله اصلی کشور تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام سراج با اشاره به اینکه گاهی سؤال می‌پرسند با توجه به مشکلاتی که در کشور هست چرا رأی بدهم؟ و به تعبیر دیگر اگر ما رأی بدهیم و پای صندوق حاضر نشویم به نوعی حالت قهر به خودمان بگیریم باعث می‌شود مملکت درست بشود. تا دست‌اندرکاران بفهمند مردم حرفی برای گفتن دارند و حرف‌هایشان را جدی بگیرند، افزود: این طرز تفکر زمانی درست است که ما جایگزین دیگری نداشته باشیم. بنده یکی از منتقدین هستم و در تریبون‌های مختلف از برنامه‌های کشور انتقاد کردم؛ اما راه انتقاد این است که ما براساس و به نسبت اساس مسئله قهر کنیم. به عنوان نمونه تقریبا ۱۵ سال پیش بنده بر این امر که چرا در کشور شادی کم است و ما وظیفه داریم مردم را به شکل معقول شاد کنیم، انتقاد کردم. در بازخوردها، خیلی‌ها ایراد گرفتند که چرا شما این مسئله را عنوان می‌کنید و آیا کسی به شما گوش می‌دهد؟ آیا عملی می‌شود؟ با این وجود مایوس نشدم و ادامه دادم و امروز می‌بینیم این موضوع در نظام اجرایی کشور آمده است و می‌شنویم که صدا و سیما می‌گوید مکلف به تولید برنامه‌های شادی‌آفرین شرعی است.

استاد دانشگاه ایلام یادآوری کرد: از انتقادهای دیگر بنده این است که صدا و سیما اگر می‌خواهد مردم همیشه پای کار باشند باید از همه طیف‌ها و احزاب که ایرانی هستند، دعوت کند که بیایند و حرفشان را بزنند. اشکالی هم ندارد، بگذارید حرفشان را بزنند چون مردم بصیر و آگاهند و از حرف‌ها هر کدام که درست است را قبول می‌کنند. بنابراین می‌شود حرف زد اما قانون دارد، راه دارد.

امام جمعه موقت شهر ایلام خطاب به مردم عزیز ایران و استان، گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است، نظامی است که در چند رکن موفق بوده است. در بحث استقلال واقعاً ایران کشور مستقلی است که تصمیم گیرنده خودش است. چرا که رهبر به پشتوانه مردم حرف می‌زند، کار بزرگ می‌کند. طبیعتاً اگر مردم پشت ایشان باشند کار درست می‌شود. همچنین به جهت نظامی؛ صادرات ادوات نظانی بر طبق آمار در شش ماهه اول امسال چند میلیارد دلار و به بیش از ۴۰ کشور دنیا بوده است. این موارد مگر به غیر از استقلال و قدرت نظامی است؟

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام تصریح کرد: فضا در اختیار کشور ماست، بحث پیشرفت علمی کشور است. آنها می‌بینند یک نظام، یک کشور روی دست آنها بلند شده بنابراین به شدت، انواع و اقسام تحریم‌ها را اعمال می‌کنند. ولی بدانید اگر امروز این تحریم‌ها برداشته شود، ایران به عنوان کشوری که سال‌ها در تحریم بوده و مانند یک فنر که سال‌ها فشارش داده‌اند یک دفعه بالا می‌رود که هم ارزش پول ملی و هم ارزش اقتصادی عالی خواهد شد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها مؤثر هست و ان شاءالله تحریم‌ها هم تمام می‌شود. باید توجه داشت که ما با پنج ابرقدرت روبرو هستیم که در واقع نصف دنیا بر علیه ما قیام کردند آن هم به خاطر حقانیت ما و اینکه می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم. پس ما از نظر سیاسی مستقلیم؛ از نظر نظامی مستقلیم و اعتبار داریم. از نظر جمهوریت مستقلیم. ما فقط یک مشکل داریم و آن هم مشکل اقتصادی است.

حجت‌الاسلام سراج گفت: یک صندلی که روی چهار پایه است اگر یک پایه آن معیوب شد، نمی‌شود صندلی را دور انداخت باید آن پایه معیوب را درست کرد. راه درست کردن آن پایه از طریق قانون است. از راهی که نظام به آنها داده است‌ بنابراین مردم به صحنه بیایند و بهترین را انتخاب کنند و البته پس از انتخاب اصلح باید مطالبه‌گر هم بود.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه ما انتقاد داریم و رأی هم می‌دهیم، خاطرنشان کرد: انتخاب اصلح می‌کنیم و وقتی نماینده به مجلس رفت مطالبه‌گری می‌کنیم. چرا که مجلس شورای اسلامی مثل قبل نیست که مردم کار نداشته باشند. مردم هوشیار شدند و به محض شروع به کار مجلس، مردم مطالبه می‌کنند و نماینده نیز در آن جهتی که مردم به او رأی داده‌اند باید حرکت کند که اولویت امروز اقتصاد است.

حجت‌الاسلام سراج توصیه کرد که اول مردم به خاطر داشتن ایران قوی در انتخابات شرکت کنند. دوم اینکه از بین افرادی که کاندید هستند، کسی را انتخاب کنیم که هم تعهد داشته باشد و هم تخصص. واقعا مدیریت کند و از تخصص‌ها بهره ببرد چون‌ که استان ما، استان محرومی از نظر ذخایر نیست و با مدیریت اصلح بیش از پیش شکوفا خواهد شد.

وی در پایان گفت: روز جمعه، ۱۱ اسفندماه همه با هم پای صندوق رأی باشیم که اگر رأی ندهیم دشمن و در رأس آن آمریکا خوشحال خواهد شد و اگر رأی بدهیم همه کشور شاد خواهند شد و موفقیت در راه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha