نامزدهای انتخابات تبلیغات خود را با قانون پیش ببرند
کد خبر: 4200627
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
دادستان دهلران:

نامزدهای انتخابات تبلیغات خود را با قانون پیش ببرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت: نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها باید به گونه‌ای فضای تبلیغات را پیش ببرند که شاهد مشارکت حداکثری توأم با رعایت قانون باشیم.

تیرافکن، دادستان دهلرانبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، بهنام تیرافکن، دادستان دهلران روز گذشته، ۲۹ بهمن‌ماه، اظهار کرد: با توجه در پیش بودن انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این دادستانی به‌صورت ویژه جرائم انتخاباتی را رصد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان ویژه دهلران به عنوان مرکز حوزه انتخابیه جنوب استان قرار دارد، تصریح کرد: از آنجایی که اصل سلامت انتخابات و تحقق آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است این دادستانی یک شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری فعال کرده است.

تیرافکن ادامه داد: قانونگذار در قانون انتخابات در مورد جرایم و تخلفات انتخاباتی با صراحت و شفافیت کامل سخن گفته و طرفداران نامزدها باید به دور از هرگونه تهمت و تخریب برای نامزدهای مورد نظر خود در چارچوب قانون تبلیغات کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران با تاکید بر اینکه هرگونه تحرکی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رصد می‌شود، یادآوری کرد: فضای حقیقی و مجازی به دقت تحت رصد و کنترل پلیس فتا و ضابطین قضایی است و اجازه داده نمی‌شود عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده و اهداف شخصی خود را دنبال کنند.

وی با تاکید بر افزایش شور انتخاباتی، گفت: توصیه می‌شود نامزدهای انتخابات و لیدرهای آنها تبلیغات خود را بر اساس قانون پیش ببرند به طوری که رقابت تبلیغاتی به کدورت و اختلاف کشیده نشود و آنجاست اگر تخلفی صورت بگیرد این دادستانی برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

تیرافکن افزود: این دادستانی آمادگی دریافت گزارشات و تخلفات انتخاباتی را دارد و این منوط به ارائه مستندات از سوی شاکیان است. دادستانی با افرادی که در فرآیند انتخابات اخلال ایجاد کرده و نظم و امنیت را سلب کنند به طور جدی برخورد خواهد کرد.

گفتنی است، حوزه انتخابیه دهلران (جنوب استان) دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که این حوزه انتخابیه شامل شهرستان‌های دره شهر، دهلران، آبدانان و بدره است.

انتهای پیام
captcha