عدم وابستگی ایران به جهان غرب موجب استیصال دشمن است
کد خبر: 4198410
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
امام جمعه شهرستان چرداول:

عدم وابستگی ایران به جهان غرب موجب استیصال دشمن است

حجت‌الاسلام فریادی گفت: انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و غرور به ارمغان آورد و استکبار از این عزت و سربلندی خشمگین و مستأصل است.

حجت الاسلام فریادی، امام جمعه شهرستان چرداولبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان چرداول، حجت‌الاسلام محمدحسن فریادی، امروز، ۱۷ بهمن ماه، در مراسم جشن انقلاب واقع در مدرسه خديجه کبری (س) سرابله در جمع دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا، اظهار کرد: قبل از انقلاب آمریکا و استکبار با تحقیر ملت و مردمان نجیب ایران کشور را اداره می‌کردند و عملاً استقلال و عزت را از مردم ایران گرفته بودند.

حجت‌الاسلام فریادی افزود: در حکومت شاهنشاهی، شاه هیچ اختیاری نداشت و این آمریکائیان بودند که با سیاست‌های تحقیرکننده و استعمار برنامه‌های خود را به شاه دیکته می‌کردند و شاه اجرا کننده اوامر و برنامه‌های آن‌ها بود.

امام جمعه شهرستان چرداول ادامه داد: دشمنی و کینه آمریکا و استکبار از ایران به خاطر همین استقلال، عدم وابستگی  و بزرگی آن است و علی‌رغم توطئه‌های متعدد علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران در مسیر اعتلا و بزرگی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران زن به ارزش و جایگاه واقعی خود رسیده است، افزود: این در حالی بود که در رژیم گذشته مردم و به‌خصوص بانوان هیچ جایگاهی نداشتند ولی امروز بانوان در تمام مناصب اجتماعی، سیاسی، دینی و اقتصادی دوشادوش مردان حضور و مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام فریادی تصریح کرد: توحش آمریکایی‌ها در ایران در زمان شاه بی‌کفایت اوج حقارت ملت و مردم ایران بود ولی به برکت انقلاب اسلامی، مردم امروز صاحب اصلی انقلاب و دستاوردهای بزرگ انقلاب هستند.

وی یادآوری کرد: مطالب و هجمه‌های فضای مجازی برای ناامید کردن مردم و شما دانش‌آموزان است ولی بیداری و آگاهی مردم نقشه‌های دشمنان را باطل‌ کرده است .

حجت‌الاسلام فریادی با بیان اینکه رشد و اعتلای جمهوری اسلامی در همه ابعاد نظامی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی، پزشکی، علمی، فن‌آوری، ورزشی و...مرهون پایداری و استقامت مردم و عدم وابستگی به دیگران بوده است، خاطرنشان کرد: ایران جزء ۸ کشور قدرتمند نظامی در دنیا است و این خاری در چشمان دشمنان و باعث غرور و عزتمندی ملت ایران شده است.

در این جشن که به همت مدیریت مدرسه حضرت خدیجه (س) برگزار شده بود، برنامه‌های فرهنگی و متنوعی اجرا شد.

انتهای پیام
captcha