ثبت مجموعه درختان کهنسال دهلران و ملکشاهی در فهرست آثار ملی کشور
کد خبر: 4196700
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

ثبت مجموعه درختان کهنسال دهلران و ملکشاهی در فهرست آثار ملی کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از ثبت مجموعه درختان کهنسال استان در دو شهرستان دهلران و ملکشاهی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان؛ فرزاد شریفی، مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اعلام خبر ثبت مجموعه درختان کهنسال دهلران و ملکشاهی در فهرست آثار ملی کشور، اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت میراث طبیعی وزارت، مجموعه درختان کهنسال با نام محلی «مورت» واقع در شهرستان ملکشاهی، بخش مرکزی، روستای گنبد پیرمحمد، با نام درختان کهنسال «مورد» در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: یکی از شرایط مساعد برای رشد درختان مورد، مناطق کوهپایه‌ای با آب و هوای معتدل کوهستانی است که رویشگاه‌های درخت مورد در ایران، سرزمین‌های کوهپایه‌ای زاگرس به ویژه استان ایلام است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه مجموعه درختان کهنسال ۱,۲,۳  «کنار» روستای بیشه‌دراز  شهرستان دهلران نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

شریفی افزود: مجموعه زیبای درختان کهنسال «کنار» شناسایی شده در نزدیکی روستای بیشه‌دراز قرار دارند و به خاطر قرارگیری در مجاورت این روستا می‌توان این درختان را به اسم درختان کهنسال «کنار» سرچم بیشه‌دراز نامگذاری کرد.

انتهای پیام
captcha