ولایت اهل بیت (ع) ثروتی بی‌حد و حصر است
کد خبر: 4195327
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
حجت‌الاسلام پیمایی:

ولایت اهل بیت (ع) ثروتی بی‌حد و حصر است

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام گفت: ولایت اهل بیت (ع)، ثروتی بی‌حد و حصر است که بر تمام مطامع و داشته‌های مادی ارجحیت دارد و با ولایت اهل بیت (ع) است که انسان به مقام فازَ الفائزون می‌رسد.

حجت الاسلام پیمایی، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام؛ حجت‌الاسلام محمدصادق پیمایی، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام، عصر امروز، دوشنبه ۲ بهمن ماه در محل حسینیه حضرت زینب (س) شهر ایلام به مناسبت میلاد باسعادت امام جواد (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) به جوادالائمه (ع) علاقه داشت و شخصاً تمام طول شب دم گهواره نوزاد لالایی خواب می‌گفت و در جواب کسانی که این کار را دون شأن ایشان می‌دانستند، می‌فرمود من لالایی نمی‌خوانم بلکه سرچشمه‌های ناب الهی را در گوش او زمزمه می‌کنم.

وی با اشاره به برخی روایات معصومین در خصوص ثواب روزه ماه رجب، گفت: رفع شدت سکرات مرگ، هول قیامت و رهایی از عذاب قبر بخشی از ثواب یک روز روزه‌داری ماه رجب است و طبق روایت، اگر دو روز این ماه را روزه بگیرد، از صراط به آسانی می‌گذرد و اگر سه روز آخر رجب را روزه بگیرد از هول قیامت به سلامت می‌گذرد.

حجت‌الاسلام پیمایی یادآور شد: بخشی از نعمات الهی ظاهری مانند سلامتی و مال و همسر و فرزندان است و بخشی دیگر از نعمات باطنی است و نعمت ظاهری را اسلام و امام حاضر گفته‌اند و نعمت باطن را امام غایب و ولایت اهل بیت(ع) و عهد و پیمانی که با آن‌ها بسته‌ایم، دانسته‌اند.

وی افزود: مسلمانان در مواجهه با این نعمات، عده‌ای هم ظاهر و هم باطن این نعمات را پذیرفته‌اند یعنی هم پیغمبر و هم اهل بیت (ع) را پذیرفته‌ و عده‌ای دیگر فقط نعمت ظاهری اسلام و پیامبر (ص) را پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به وقایع روز جهان اسلام تصریح کرد: ایمان در عمل را امروز داریم می‌بینیم که دولت‌های عربی که فقط نعمت ظاهری را دریافته‌اند، مسیر را برای تجاوز اسرائیل به غزه هموار می‌کنند در حالی که شیعیان که هم نعمت ظاهری اسلام و هم نعمت باطنی اهل بیت (ع) را پذیرفته‌اند، در برابر این تجاوزات ایستاده‌اند و خون می‌دهند. 

حجت‌الاسلام پیمایی تصریح کرد: همان‌گونه که می‌بینیم امروز دو میلیارد مسلمان نمی‌توانند به این دو میلیون نفر در محاصره غزه کمک کنند و این شیعیان هستند که در دفاع از آن‌ها به میدان آمده و منادی حق‌طلبی آن‌ها در جهان شده‌اند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام با اشاره به اینکه نعمت ولایت، بالاترین نعمتی است که خداوند عنایت کرده است، ادامه داد: خداوند نعمت‌های دنیا را کم یا زیاد و با سهم‌های مختلف به هر انسانی از هر دین و مسلکی می‌دهد ولی نعمت ولایت را به هر کس نمی‌دهد و این پروردگار است که انتخاب می‌کند عده‌ای امر ولایت‌پذیری اهل بیت (ع) را دریابند و بپذیرند.

وی اضافه کرد: بالاترین نعمت خدا در حق بندگان ولایت و محبت اهل بیت (ع) است و ولایت اهل بیت (ع)، ثروتی بی‌حد و حصر است که بر تمام مطامع و داشته‌های مادی ارجحیت دارد و با ولایت اهل بیت (ع) است که انسان به مقام فازَ الفائزون می‌رسد.

حجت‌الاسلام پیمایی، وفای به عهد را از ملزومات ولایت‌پذیری ذکر کرد و گفت: دینداری یاران امام حسین (ع) در کربلا برای آن‌ها مال و ثروت نیاورد اما آن‌ها را به مقام وفای به عهد رساند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایلام ضمن اشاره به حدیث نبوی «لا یُقِیمُ النَّاسَ إِلَّا السَّیْفُ»، توضیح داد: این یعنی زیر سایه شمشیر و مقاومت است که امورات شما انجام خواهد گرفت و شمشیر در هر زمانی تغییر می‌کند؛ یک زمان فرزندپروری و موشک زدن و روز دیگر رأی دادن در انتخابات است و در جبهه‌ای دیگر تبدیل به یک سرود شده و بر فرق شبکه‌های هالیوودی فرود می‌آید.

حجت‌الاسلام پیمایی تصریح کرد: در این جبهه، بی‌طرف نداریم و اگر کسی پای صندوق رأی جمهوری اسلامی نرود، رأی خود را به صندوق اسرائیل انداخته است چرا که اگر حضور مردم در پای صندوق‌ها نباشد، درست مانند صدر اسلام با عبور از حضرت علی (ع) اتفاقات بسیار بد و جنایاتی نظیر واقعه حرّه و تاخت و تاز حجاج بن یوسف‌ها اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام
captcha