۵۳ درصد داوطلبان ایلام تأیید صلاحیت شدند
کد خبر: 4192270
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام:

۵۳ درصد داوطلبان ایلام تأیید صلاحیت شدند

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: براساس فهرست اعلامی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان که به تایید هیئت مرکزی نظارت رسیده در مجموع ۹۸ نفر برای ۲ حوزه‌ انتخابیه دهلران و ایلام معادل ۵۳ درصد داوطلبان، تائید صلاحیت شده است.

فرشید زرگوش، دبیر انتخابات استان ایلامبه گزارش ایکنا ایلام به نقل از پایگاه روابط عمومی استانداری ایلام، فرشید زرگوش، دبیر ستاد انتخابات استان ایلام روز گذشته، 15 دی‌ماه، با بیان اینکه در مجموع ۹۸ نفر برای ۲ حوزه‌ انتخابیه دهلران و ایلام تائید صلاحیت شده که معادل ۵۳ درصد داوطلبان است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ نفر مربوط به حوزه‌ انتخابیه دهلران و ۷۷ نفر نیز مربوط به حوزه‌ انتخابیه ایلام است.

وی افزود: در مرحله‌ ثبت‌نام قطعی متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان ۲۲۹ نفر نام‌نویسی کرده بودند که از مرحله‌ بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی تا مرحله‌ بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت استان، ۳۲ نفر از داوطلبان انصراف داده و در نهایت هیئت نظارت انتخابات استان و مرکز، صلاحیت ۱۸۹ نفر را مورد بررسی قرار داد.

زرگوش یادآوری کرد: در مرحله‌ بررسی هیئت نظارت بر انتخابات استان و مرکز، تعدادی از متقاضیان، فاقد شرایط ثبت‌نام از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان و مرکز تشخیص داده شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه بر این اساس در فهرست اعلامی از سوی هیئت نظارت استان و مرکز، تمام سلایق‌ها و گرایش‌های سیاسی در این فهرست وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از همه‌ سلایق و گرایش‌ها در حوزه‌ تائید صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس شوری اسلامی در استان وجود دارد، زمینه برای ایجاد فضای رقابتی سالم با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم است.

وی با بیان اینکه افرادی که تائید صلاحیت شده‌اند به صورت پیامکی به آنان اطلاع‌رسانی شده است، افزود: همه داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان می‌توانند برای اطلاع از نتیجه‌ بررسی صلاحیت‌ها، شخصاً ظرف روزهای جمعه و شنبه، 15 و 16دی‌ماه به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه (دهلران و ایلام) مراجعه کرده و به صورت مکتوب نتایج بررسی‌های هیئت نظارت مرکز و استان را دریافت کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام افزود: داوطلبانی که به نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت استان و مرکز اعتراض دارند، می‌توانند به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه‌ وزرات کشور با مراجعه به بخش اعتراض به نظر هیئت‌های نظارت نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

زرگوش گفت: شورای نگهبان از روز چهارشنبه‌ هفته آینده به مدت ۳۰ روز براساس قانون انتخابات، اعتراضات را بررسی و در خصوص صلاحیت‌ها اعلام نظر خواهد کرد و نتایج قطعی در ۱۵ بهمن سال‌جاری اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha