فعالیت‌های تجاری مرز مهران از امروز، ۳۰ مرداد، تعطیل است
کد خبر: 4163876
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
فرماندار مهران:

فعالیت‌های تجاری مرز مهران از امروز، ۳۰ مرداد، تعطیل است

علی‌عباس شفیعی گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان ایلام، کلیه فعالیت‌های تجاری مرز مهران، از امروز، دوشنبه ۳۰ مردادماه، تعطیل است.

علی عباس شفیعی فرماندار مهرانبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری مهران، علی‌عباس شفیعی، فرماندار مهران، امروز، دوشنبه ۳۰ مرداد، با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های تجاری در مرز مهران از امروز تعطیل است، افزود: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان ایلام و باتوجه‌به افزایش تردد زائرین اباعبدالله(ع)، هرگونه فعالیت تجاری در مرز مهران از امروز، ۳۰ مرداد، تا تاریخ ۲۰ شهریورماه ممنوع است.

 وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۰ شب یکشنبه ۲۹ مرداد، تعداد ۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر از مرز مهران و پایانه مرزی شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی برای زیارت عتبات‌عالیات تردد داشته‌اند، اظهار کرد: درب‌های خروج در مرز مهران به‌طرف مرز زرباطیه عراق از ۲ درب، به ۵ درب افزایش‌یافته است و با این اقدام، مشکلی در تردد زوار برای ورود به کشور عراق در آن‌طرف مرز نخواهیم داشت.

 شفیعی ادامه‌داد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با طرف عراقی، بخش کنترل گذرنامه مرز زرباطیه از سریال‌خوان به بارکدخوان تغییریافته است و براین‌اساس، کنترل گذرنامه‌ها در آن‌سوی مرز به زیر ۱۰ ثانیه کاهش خواهد یافت.

 فرماندار مهران گفت: همان‌طور که معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز اعلام کردند اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق باید به مرز چذابه مراجعه کرده و از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند، زیرا کشور عراق از مرز مهران پذیرای آنان نخواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha