عظمت امت اسلامی در پرتو آبادی مسجد است
کد خبر: 4163281
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
امام‌ جمعه ایلام:

عظمت امت اسلامی در پرتو آبادی مسجد است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار با بیان اینکه عظمت امت اسلامی در پرتو آبادی مسجد دست‌یافتنی است، گفت: مسجدِ آباد، آبادی دین و دنیای جامعه را به‌دنبال دارد.

حجت‌الاسلام ‌الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۷ مردادماه، با اشاره به ۳۰ مرداد، روز مسجد، اظهار کرد: در آستانه فتح قله پیروزی بر مشکلات هستیم که این امر ثمره ارتباط با خدا و مسجد است؛ ۳۰ مرداد به‌عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است که ۶۰ سال پیش صهیونیست‌ها مسجدالاقصی را به آتش کشیدند، دنباله‌روهای آنها هم در کشور ما چنین بازی‌هایی درمی‌آورند که به خیال خام خود مسجد را به آتش بکشند؛ ولی مسجد سجده‌گاه بندگان خالص خداست و مشق استکبارستیزی در این کرنش خالصانه در برابر خداوند به دست می‌آید، مسجدِ آباد، آبادی دین و دنیای جامعه را به دنبال دارد و مجد و عظمت امت اسلامی در پرتو آبادی مسجد دست‌یافتنی است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که مسجد هم مدرسه است و هم دانشگاه، هم مرکز تفکر و تأمل و هم مرکز تزکیه روح و مرکز اتصال بنده به خداست اشاره و مطرح کرد: مسجد نباید در بین ما غریب واقع شود، اگر انسان سرافرازی دنیا و آخرت را می‌خواهد باید مسجد را آباد کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار ضمن تسلیت ایام اربعین و اسارت آل الله، گفت: در چنین ایامی سخت‌ترین مصیبت‌ها برای بازماندگان صحنه کربلا وجود داشته است، امام باقر (ع) در زیارت اربعین می‌فرماید بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ، امام حسین (ع) جانش را فدا کرد تا انسان‌ها را از جهالت و سرگردانی گمراهی نجات دهد، بنابراین اربعین فصل بیداری، آگاه شدن و آگاه‌کردن خفتگان و غفلت‌زدگان است.

امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه جهاد تبیین امروز ما برای دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در راستای آگاهی‌بخشی سالار شهیدان است، افزود: اربعین فرصتی معنوی و مادی است که خداوند متعال برای ما فراهم ساخته است، برای نشان‌دادن عاشقی و دلدادگی به امام حسین(ع) و خدا را شکر که استان ایلام افتخار دارد که پایتخت خادمان زائران امام حسین(ع) باشد که این خدمتگزاری بهترین مدالی است که می‌تواند نصیب انسان شود، مردم ایلام از قدیم‌الایام به مهمان‌نوازی شهرت دارند و چه مهمانی بهتر از زائر امام حسین (ع) و چه خوب است که عزیزانی که این افتخار نصیبشان شده است، به‌عنوان نیابت از امام‌زمان(عج) از زائران پذیرایی کنند؛ چراکه میزبان اصلی این مراسم امام‌زمان(عج) است که در عزای جدش شرکت می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از نکات قابل‌ توجه برای مردم و مسئولان استان ما این است که در کنار این فضای معنوی و مهمان‌نوازی اربعین، فرصتی هم برای تبلیغ، عرضه و فروش محصولات و توانمندی‌های استان به وجود بیاورند و با برگزاری نمایشگاه‌های فروش و عرضه تولیدات استان، زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی مردم ایلام فراهم آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ضمن درخواست از مردم استان برای تکریم بیش از گذشته زائران اباعبدالله(ع) در ایام اربعین، گفت: اگر زائران خریدی انجام می‌دهند به آنها تخفیف بدهید، اگر سوار ماشین شما می‌شوند در کرایه آنها تخفیف بدهید که طبیعتاً این تکریم و تعظیم زائر ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت شما خواهد شد.

امام‌ جمعه ایلام حرکت ستاد اربعین در حضور در نماز جمعه آمده و آغاز نهضت خدمات‌رسانی بعد از اقامه نمازجمعه را قابل‌تقدیر دانست و افزود: از رئیس ستاد اربعین استان و همکاران او بابت این امر تشکر می‌کنم و این نشان‌دهنده این امر است که امسال شعار ما این است که محور همه خدمات مردم ما در اربعین اقامه نماز جماعت در همه موکب‌ها در اول وقت خواهد بود.

وی با اشاره به اتفاق تلخی که برای بار دوم در امامزاده احمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) رخ داد و در آن تعدادی از هم‌وطنان به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شدند، گفت: دشمنان به‌دنبال ناامن‌کردن کشور ما هستند؛ اما آنچه اتفاق افتاد رزمایش روحیه ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی ملت ایران و درس عبرتی برای تروریست‌ها و آنانی بود که آنها را مسلح کردند. ایثارگری و شهادت‌طلبی جوانی که با دست‌خالی به آغوش مرگ می‌رود و تروریست مسلح در حال تیراندازی را زمین‌گیر می‌کند، این یک قهرمان ملی است که باید مورد تجلیل قرار گیرد و دشمن ما نیز باید بداند که طرف او کیست و باید بداند که مکتب امام حسین (ع) پر است از حسن فهمیده‌ها و حججی‌ها که در دنیای مادی آنها وجود ندارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: کودکی که در دامن خطر برای نجات پدر نقش قهرمان پیدا می‌کند، چهره ماندگار ایثار است که باید به دنیا معرفی شوند که نسل جدید جمهوری اسلامی با چنین روحیه‌ای ادامه‌دهنده راه شهدایمان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه اگر صنعت دفاعی ما امروز در دنیای پیشرفته امروز عرض‌اندام می‌کند ثمره اربعین و این روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری است، تصریح کرد: فراموش نکرده‌ایم زمانی را که به سیم‌خاردار احتیاج داشتیم و هیچ کشوری حاضر نمی‌شد در ازای دریافت پول به ما تحویل دهد؛ اما پیوند دانشگاه و صنعت دفاعی ما و حضور جوانان دلسوز نخبه و از طرف دیگر وجودنداشتن انسان‌های دنیاگرایی که منفعت شخصی خود را بر منفعت جمعی ترجیح دهند، موجب شکوفایی صنعت دفاعی جمهوری اسلامی شده و خدا را بر این نعمت سپاسگزاریم.

 امام‌ جمعه ایلام افزود: خدا را شکر که ثمره این مجاهدت دفاعی را می‌بینیم و اگر امروز نیروی دریایی سپاه بر عرشه نفت‌کش متخلف انگلیسی فرود می‌آید و ناو جنگی آنها نظاره می‌کند و جرأت عکس‌العمل ندارد و اگر نیروی نظامی ما مقر نیروی نظامی در عین الاسد را موشک‌باران می‌کنند و آنها قدرت عکس‌العمل ندارند، به‌خاطر این توانمندی نظامی ماست که ابرقدرت دیروز، انگلیس، و امروز، آمریکا، در برابر توانمندی نظامی جمهوری اسلامی زانو زده‌اند و در برابر دفاعِ به‌حق ما کوچک‌ترین عکس‌العمل دفاعی ندارند. اگر امروز می‌بینیم که اموال به‌ناحق گرفته‌شده ما آزاد می‌شود بدون اینکه به برجام استناد کنیم و FATF را دستاویز قرار دهیم، مرهون دیپلماسی فعال و انقلابی این دولت است که زبان دنیا را فهمیده است؛ زبان دنیا زبان زور است و اگر مذاکره‌کننده دیپلمات از پشتوانه قدرت برخوردار نباشد، محصول مذاکرات او چیزی جز واگذارکردن امتیاز، بعد از امتیاز نخواهد بود.

وی اظهار کرد: این منطق زور است که پول یک ملت را غاصبانه نگه می‌دارد و به او اجازه استفاده نمی‌دهد و با هیچ قانونی هم‌خوانی ندارد؛ ولی وقتی که جمهوری اسلامی موفق می‌شود این پول‌ها را بگیرد، آنچه موجب ذلت، خواری و سرافکندگی آنهایی شود که با غرور توافق برجام را پاره کردند، این است که نشریه آمریکایی می‌نویسند توافق اخیر آمریکا با ایران برای آزادسازی ۶ میلیارد دلار، تعظیم بایدن در برابر آیت‌الله خامنه‌ای است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار با تبریک اول شهریورماه، روز پزشک، گفت: زمانی در کشور ما در آستانه پیروزی انقلاب بیش از ۱۵۰۰ پزشک عمومی هندی، پاکستانی و بنگلادشی طبابت می‌کردند و با حرکت جهادی که در جمهوری اسلامی صورت گرفت از وجود این پزشکان بی‌نیاز شدیم و اگر زمانی مجبور بودیم بیمارانمان را به دلیل نداشتن پزشک متخصص برای مداوای به خارج از کشور اعزام کنیم، امروز نه‌تنها اعزام‌کننده بیمار نیستیم؛ بلکه به برکت خداوند متعال و تلاش پزشکان متخصص و فوق‌تخصص کشورمان می‌بینیم از کشورهای مختلف و حتی اروپا و آمریکا برای معالجه به ایران می‌آیند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، خارج‌شدن پزشکان از کشور را حادثه‌ای تلخ خواند و گفت: پزشکانی که در دوران دفاع مقدس همراه و هم‌سنگر رزمندگان بودند و دلبستگی‌شان را به انقلاب اسلامی نشان دادند، چه شده است که ترجیح می‌دهد غربت را بپذیرد و کشور را ترک کند؟ پزشکی که برای او میلیاردها هزینه شده تا به این جایگاه برسد، میلیاردها ثروت انباشته و توان و تخصص خود را هم با خودش از کشور خارج می‌کند و به کشورهای دیگر می‌رود، اگر اقدام خردمندانه‌ای نشود و این سرمایه‌های ارزشمند ما از کشور خارج شوند، فردا مجبور خواهیم بود برای مداوای برخی بیماران، آنها را در پی همین پزشکان به خارج از کشور بفرستیم. مسئولان باید مواظب باشند و برای ازدست‌رفتن این سرمایه‌های انسانی تدبیری بیندیشند.

وی با اشاره به تصمیم تعطیلی دانشگاه پیام‌نور، از عُقلای مجلس خواست که دراین‌خصوص تدبیر کنند و با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه مراکز علمی، گفت: مجلس محترم به شرایط امروز کشور توجه داشته باشد و برای زدن چوب حراج به این مرکز علمی کشور عجله نکند، دانشگاهی که بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو دارد، امنیت روانی و اقتصادی اساتید، کارکنان و دانشجویان این مرکز علمی را نادیده نگیرید. مصلحت امروز کشور اقتضا می‌کند اگر چنین اقدامی هم لازم است، الان زمان خوبی برای انجام آن نیست و مشکلی بر مشکلات کشور نیفزایید، طوری که در نیمه کار مجبور شوید که روش دیگری را انتخاب کنید.

انتهای پیام
captcha