مقاومت جمهوری اسلامی تأثیرگذار بر کشورهای دیگر است
کد خبر: 4148169
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
امام جمعه ایلام:

مقاومت جمهوری اسلامی تأثیرگذار بر کشورهای دیگر است

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه دشمن در صدد بود که با تحریم کشور ما را به زانو درآورد، گفت: مقاومت جمهوری اسلامی در این مسیر الهام‌بخش و تأثیرگذار بر کشورهای دیگر خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز 26 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین دستاوردهایی تحریم‌شکن و امیدآفرین به دست آمد که نمایش توانمندی جمهوری اسلامی در حیاط خلوت آمریکا بود.

وی افزود: در آینده نه‌چندان دور نقش قراردادهای کوتاه‌مدت و بلندمدت که در سایه همین دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی منعقد شده‌ است در اقتصاد کشور آشکار خواهد شد.

امام جمعه ایلام یکی از نقاط قابل تحسین دولت سیزدهم را دیپلماسی فعال آن خواند که در طول کمتر از 3 سال با بسیاری از کشورهای دنیا ارتباط برقرار کرده است و افزود: کشورهای همسایه، آفریقا، آمریکای لاتین، چین، روسیه، هند و اندونزی از جمله این کشورها هستند که در شرایط تحریم پیام این ارتباطات برای دشمنان این است که ابزار تحریم که در اختیار داشتند و تا دیروز برای ما زمین‌گیر کننده بود، امروز دیگر فاقد کارآیی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه مهم‌ترین تلاش آمریکا این است که افکار مردم ما را با ایجاد یاس و نا‌امیدی مهندسی کند ولی قدم به قدم در حال عقب رفتن از آن است، تصریح کرد: امروز خود رسانه‌های غربی معترف به شکسته شدن هیمنه آمریکا هستند و حذف دلار از بسیاری از مبادلات تجاری بین‌المللی سبب بزرگترین ضربه به اقتصاد سرمایه‌‌داری آمریکا شده و موجب تسریع در فروپاشی ایلات متحده خواهد بود.

خطیب جمعه ایلام حذف دلار از بسیاری از مبادلات بین‌المللی را امداد غیبی خواند که توطئه دشمن را به خودش بازگردانده و تأکید کرد: دشمن در صدد بود که با تحریم کشور ما را به زانو درآورد ولی خداوند این نیرنگش را به خودش بازگرداند و این مقاومت جمهوری اسلامی الهام‌بخش و تأثیرگذار بر کشورهای دیگر خواهد بود.

کریمی‌تبار وضعیت فعلی جمهوری اسلامی را با گذشته متفاوت دانست و گفت: امروز رویش نسل جوان و نوجوان معتقد به ارزش‌های دینی و اسلامی، رشد علمی کشور در رقابت با سایر کشورهای پیشرفته جهان، افزایش صادرات غیرنفتی کشور و قدرت بازدارندگی کشور در فراتر از منطقه نشانه‌های نقش‌آفرینی ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان تلاش کشورهای همسایه‌ ما که وابستگی کامل به آمریکا داشتند ولی امروز برای برقراری ارتباط با کشور ما تلاش می‌کنند را از دیگر عوامل امیدآفرین در جامعه دانست و گفت:آمریکا و اروپا از این فعالیت جمهوری اسلامی به وحشت افتاده‌اند و این امر در بین گروهک‌های ضد انقلاب وابسته به دشمن نیز اختلاف و درگیری به‌‎ وجود آورده است.

انتهای پیام
captcha