تعطیلی مرز تجاری مهران در اربعین به کمترین زمان می‌رسد
کد خبر: 4146930
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
مدیرکل گمرک ایلام:

تعطیلی مرز تجاری مهران در اربعین به کمترین زمان می‌رسد

روح اله غلامی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در اربعین امسال تعطیلی مرز تجاری به 15 روز رسیده که 10 روز قبل و 5 روز بعد از اربعین است.

مرز مهرانروح اله غلامی، مدیرکل گمرک استان ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: جاده ورودی و خروجی مرز مهران جاده‌ای واحد است که هم کامیون‌های حمل بار و هم اتوبوس‌های زائران از آن تردد می‌کنند و در موسم اربعین با توجه به حجم عظیم زوار، قابلیت تردد هم زمان کامیون‌ها را ندارد.

غلامی با اشاره به اینکه حجم بسیار زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین حسینی تعطیلی مرز تجاری را گریزناپذیر می‌کند، افزود: در سنوات دورتر این تعطیلی به 25 و حتی 30 روز نیز می‌رسید، اما با تلاش‌های صورت گرفته به 15 روز رسیده که 10 روز قبل و 5 روز بعد از اربعین است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه تلاش داریم این زمان تعطیلی را به کمتر از 15 روز برسانیم، تصریح کرد: مراودات تجاری بین 2 طرف انجام می‌شود که ما یکی از آنها هستیم و امیدواریم طرف عراقی نیز کمال همکاری را برای کاهش این ایام با ما داشته باشد.

وی در خصوص مشکلاتی که ممکن است تعطیلی مرز تجاری برای تجار و بازرگانان به‌وجود بیاورد، بیان کرد: بخشی از این امر اجتناب‌ناپذیر است ولی اکثر تجار در ایام اربعین موکب‌دار هستند و به زائران سیدالشهدا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه تعطیلی مرز تجاری به معنی تعطیلی گمرک مهران نیست، گفت: گمرک در ایام اربعین نه تنها تعطیل نیست بلکه حجم کار بیشتری را با اعزام مواکب و کنترل کالاهای همراه مسافران به عهده دارد.

انتهای پیام
captcha