استقبال زائران بیت‌الله الحرام از محافل قرآنی کاروان نور
کد خبر: 4146404
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
امید حسینی‌نژاد بیان کرد:

استقبال زائران بیت‌الله الحرام از محافل قرآنی کاروان نور

قاری ممتاز کشورمان با اشاره به برنامه‌های اعضای کاروان قرآنی نور در ایام حضور در سرزمین وحی گفت: اعضای این کاروان به صورت روزانه در جمع زائران بیت‌الله الحرام به اجرای برنامه می‌پردازند که با استقبال خوبی از سوی زائران همراه شده است.

استقبال زائران بیت‌الله الحرام از محافل قرآنی کاروان نور

به گزارش ایکنا، کاروان نور امسال با حضور 20 قاری و حافظ قرآن کریم از 12 استان عازم سرزمین وحی شده است تا به اجرای برنامه در بین زائران بیت‎‌الله الحرام و مدینه منوره بپردازند.

اعضای این کاروان که سرپرستی آن را احمد ابوالقاسمی بر عهده دارد، شامل محمدحسین سعیدیان از تهران، امید حسینی‌نژاد از خراسان‌ رضوی، محسن یاراحمدی از لرستان، علی‌اکبر کاظمی از یزد، محمداسماعیل خورشیدی از قم، محمد کاظمی از تهران، سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان، علیرضا عتیق‌زاده از زنجان، رسول تمجید از اردبیل، محمد موحدیان‌عطار از تهران، علی غلامی از قزوین، علی کبیری از مازندران، محمدمهدی روحانی از فارس، محمدرضا جاهدی‌نیا (حافظ) از خراسان رضوی و گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی میعاد از خوزستان متشکل از باقر سواری، علی سواری، یاسر سواری، منصور علوی‌مرام و ایوب تمیمی از خوزستان است که از روزهای ابتدایی خرداد به مرور عازم عربستان شده‌اند.

امید حسینی‌نژاد، قاری جوان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد برنامه‌های اجرا شده از سوی اعضای کاروان نور در روزهای گذشته گفت: برخی اعضای کاروان طی روزهای پنجم، ششم و هفتم خرداد عازم مدینه شدند تا در جمع زائران به اجرای تلاوت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه روز سیزدهم خردادماه عازم مکه شده است، افزود: در ایامی که در مکه حضور خواهیم داشت همراه با سیدمحمد حسینی‌پور و محمد موحدیان‌عطار به اجرای برنامه خواهیم پرداخت. 

حسینی‌نژاد در مورد برنامه‌هایی که روزانه از سوی اعضای این کاروان اجرا می‌شود، بیان کرد: یک سری برنامه‌ها در برنامه ثابت روزانه قرار دارد که از جمله آنها تلاوت در بخش فرهنگی ستاد است که صبح‌ها انجام می‌شود. 

این قاری ممتاز کشورمان اظهار کرد: یک سری برنامه‌ها هم در شب برگزار می‌شود. یکی از برنامه‌های شبانه «محفل انس و معرفت» است که در هتل زائران برگزار می‌شود. در این محفل که یک ساعت به طول می‌انجامد یک قاری، یک سخنرانی و یک ذاکر اهل بیت به اجرای برنامه‌ می‌پردازند. 

وی بیان کرد: علاوه بر برنامه صبحگاهی، هر شب در هتل‌های زائران سه محفل برگزار می‌شود که یکی از این محافل ویژه هموطنان اهل سنت برنامه‌ریزی شده است. در این محفل نیز علاوه بر تلاوت، یکی از علمای اهل سنت به بیان سخنانی می‌پردازد. فارغ از این برنامه‌ها گاهی نیز شاهد برگزاری محافل پیش‌بینی نشده خواهیم بود. 

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی دیگر از اعضای کاروان قرآنی نور به گروه حاضر در مکه اضافه خواهند شد، بیان کرد: در این گروه قاریانی همچون محمدحسین سعیدیان حضور دارد. 

این قاری ممتاز کشورمان در پایان به استقبال عربستانی‌ها از زائران ایرانی اشاره و اظهار کرد: استقبال مطلوب عربستانی‌ها از زائران ایرانی کاملاً مشهود بود و علاوه بر آن باید به استقبال زائران ایرانی از محافل انس با قرآن که از سوی قاریان حاضر در کاروان نور برگزار می‌شود نیز اشاره کرد.

 

معصومه امام وردی

انتهای پیام
captcha