مسئولان با اولویت شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند
کد خبر: 4146110
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

مسئولان با اولویت شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه مسئولان با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند، گفت: براساس یاد شده جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی می‌رسد.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در مراسم اختتامیه دوره‌های تخصصی مشاوران خانواده که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: از تربیت به عنوان اساس اسلام یاد شده است.

وی افزود: کلیات اسلام به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه‌های فراوانی دارد و روایات متعددی از معصومین(ع) درخصوص تربیت وجود دارد که یقیناً در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه آیات قرآنی متعددی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج داریم، گفت: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام زیاد است که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده و در سوره مبارکه حمد «رب العالمین» وجود دارد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: امام راحل با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی‌بدیل انقلاب را رقم بزند و تمام شیفتگان و شاگردان امام(ره) عاشق تربیت امام راحل بودند.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه کلیات تربیت را اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) برای ما بیان فرموده و تشریح کرده‌اند، گفت: هرچه در امتداد تربیت گفته می‌شود دنبال همان تربیت اسلام است که به حسب زمان جزئیات آن فرق کرده است.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه فطرت پاک الهی ما را براساس دستورات اسلامی دانست و اظهار کرد: گاهی انسان در مسیر زندگی دچار اشتباه می‌شود، اما اصل و هدف همان تربیت آسمانی است.

وی بیان کرد: اهمیت فطرت انسان منبعث از خداوند است، واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی‌توان عوض کرد و اصل همان است که اسلام فرموده، زیرا اصل اسلام تربیت انسان بر مدار آموزه‌های الهی است لذا ما باید تکلیفمان را انجام دهیم و خداوند خود سامان خواهد بخشید و مهمترین بخش‌های زندگی مدیریتی ما باید ادای وظیفه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیست و چهار مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایران توصیه دارند و باید بر این اصل استوار همه ما پایبند باشیم و بتوانیم با این توصیه‌های ارزشمند و پاک اسلام را معرفی کنیم، زیرا سرمایه بزرگ و بی‌بدیل همه ما اسلام است، لذا مسئولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

انتهای پیام
captcha