سپاه نماد کارآمدی نظام در عرصه‌های مختلف است
کد خبر: 4135838
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار:

سپاه نماد کارآمدی نظام در عرصه‌های مختلف است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماد کارآمدی نظام در عرصه‌های مختلف است، گفت: سپاه زمینه‌ساز تشکیل نیرو‌های مقاومت در برابر استکبار جهانی در سراسر دنیا بوده است.

حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، امروز، یکم اردیبهشت‌ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) ایلام برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: عید سعید فطر پاداش یک ماه ریاضت نفس، تقید به اوامر الهی و عید یک ماه مبارزه با هوای نفس است.

وی ادامه داد: پرداخت زکات فطره برای کسانی که تمکن مالی دارند واجب است، چه در ماه مبارک رمضان روزه گرفته باشند چه نگرفته باشند، زکات فطره، زکات بدن است و لازم است که سرپرست خانوار تا قبل از نماز عید سیعد فطر، زکات فطریه را پرداخت کند، در پرداخت زکات اولویت با اقوام و آشنایان و همسایه است.

کریمی‌تبار گفت: خروج از ماه مبارک رمضان برای عارفانی که عظمت آنرا درک کرده‌اند، بسیار سخت است و در این ساعات و روز پایانی ماه مبارک انسان باید استفاده لازم را از وقت و فرصت باقی مانده داشته باشد تا مشمول لطف و غفران الهی قرار گیرد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ۲ اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل، اظهار کرد: این فرمان حضرت امام راحل یکی از شاخصه‌های کم‌نظیر انقلاب اسلامی است که نهادی را پاسدار انقلاب بزرگ اسلامی قرار داد که در همه فراز و فرود‌های ۴۴ سال گذشته به زیبایی ایفای نقش کرده است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار گفت: سپاه از آغاز تأسیس در مقابل گروهک‌های ضد انقلاب که برای نابود کردن انقلاب اسلامی سلاح به دست گرفتند و با مردم جنگیدند تا دفاع مقدس و حضور در در عرصه علمی، فناروی، دسترسی به سلاح‌های دفاعی، محرومیت‌زدایی و حضور در مناطق محروم تا تشکیل بسیج با حضور و در جای جای کشور که نیاز بوده، ایفای نقش کرده است.

وی با بیان اینکه وجود سپاه برای دشمنان مایه رعب وحشت و نگرانی و برای طرفداران انقلاب اسلامی مایه امید و آرامش است، تصریح کرد: سپاه در هر مقطعی و در هر جایی که حضور داشته، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده، سپاه زمینه‌ساز تشکیل نیرو‌های مقاومت در برابر استکبار جهانی در سراسر دنیا بوده است.

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماد کارآمدی نظام در عرصه‌های مختلف است، افزود: سپاه هم در عرصه دفاعی، هم در عرصه عمران، آبادانی و سازندگی و در عرصه‌های مختلف بهترین کارایی را از خود به نمایش گذاشته است، روحیه معنوی و جهادی که در سپاه پاسداران وجود دارد روحیه عالی، تکلیف گرایی و ولایت مداری است و سبزپوشان این نهاد برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری با آغوش باز از همدیگر سبقت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که اگر سپاه نبود کشور نبود، گفت: مردم ما قدردان این نعمت باشند، شهدای گرانقدر سپاه بهترین سند این سخنان امام راحل هستند که برای دفاع از کشور از جان خود گذشتند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان مهار تورم و رشد تولید، ابراز کرد: در روز‌های اخیر یک اتفاق خلاف انتظار افتاد، قبل از اینکه مردم ماه شاهد مهار تورم و رشد تولید باشند انتظار نداشتند که شرکت‌های خودروساز افزایش قیمت داشته باشند و بر آتش تورم و گرانی بدمند. بعد از اینکه افزایش قیمت خودرو اعلام شد معاون اول رئیس جمهوری نامه‌ای نوشتند که ملاحظاتی انجام گیرد که این کار به نفع مردم نیست، اما تعجب این است که سخنگوی شوای رقابت پاسخی دادند که به نظرم مناسب نبود و گفتند که شورای رقابت یک نهاد فرا قوه‌ای است و که به وظیفه خود عمل کرده است.

وی بیان کرد: مسئولان این شورا، چگونه فرا قوه‌ای برخورد می‌کنند، نهادی که زیر نظر رئیس‌جمهور بنا نهاده شده است، افرادی که مسئولیت دارند چرا زمینه رقابت خودروسازی را در کشور فراهم نمی‌کنند، ما نمونه‌های مختلفی داشته‌ایم که دانشمندان ما خودرو ساخته‌اند، ولی هرگز اجازه ورودشان برای رقابت در صنعت خودروسازی داده نشد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار گفت: افرادی داریم که توانستند خودرویی بسازند که به جای بنزین از برق استفاده کند، ولی اجازه ورودشان را به بازار ندادن، دانشمند نخبه ما کاری کرد که سوخت خودرو از آب باشد، اما اجازه ندادند عرض اندام کند چه کسی باید ورود پیدا کند و این دست‌های خیانکار و مافیای‌های منفعت‌طلب را که اجازه رقابت به کسی نمی‌دهند با این‌ها برخورد کند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: چرا اینقدر تفاوت قیمت خودرو بین کارخانه و بازار وجود دارد، دلال‌هایی که سرمایه خود را در این زمینه به کار گرفته‌اند و خیلی هم به آسانی خودرو به دست آن‌ها می‌رسد و دست مصرف‌کننده واقعی را کوتاه می‌کنند، با این‌ها برخورد نمی‌شود، طبیعتاً مقابله با این دلالی‌ها از ضروریات جامعه ما است، مسئولان امر، برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها و مقابله با دلالی‌ها داشته باشند، زمینه‌ای فراهم شود که سرمایه‌های به سمت دلالی نرود، به سمت تولید سوق داده شود تا رونق تولید داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha