روز قدس از تاریخ سازترین روز‌های انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4134014
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

روز قدس از تاریخ سازترین روز‌های انقلاب اسلامی است

امام جمعه ایلام گفت: امروز از ماندگارترین و تاریخ سازترین روز‌های انقلاب اسلامی است و این روز انسان‌های آزادی‌خواه را در سراسر دنیا به هم‌وصل کرد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، ۲۵ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) ایلام با بیان اینکه امروز از ماندگارترین و تاریخ سازترین روز‌های انقلاب اسلامی است، گفت: روز قدس تبدیل به یک طبل الهی شد که انسان‌های آزادی‌خواه را در سراسر دنیا به هم‌وصل کرد.

وی با بیان اینکه فلسطینی که در دست اشغال‌گران قرار گرفته مصیبت جهان اسلام است، مسلمانان بر اساس وظیفه شرعی و دینی باید خود را در این مصیبت شریک بدانند و برای آزادی آن تلاش کنند، گفت: امام راحل در اوج مظلومیت روز‌های آغازین جمهوری اسلامی آخرین روز جمعه از ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که این مساله باعث شد روحیه حق طلبی، آزادی خواهی و دفاع از مظلوم در سراسر دنیا شکل بگیرد.

وی افزود: در آن زمان که ملت فلسطین در آستانه ناامیدی قرار گرفته بودند و سازش کارانی که بر آن‌ها حکومت می‌کردند به دنبال چانه زنی با دشمن بودند تا امتیاز کمتری از دست بدهند، آن ایام‌که جمهوری اسلامی در دنیای استکبار امروز غریب و تنها بود، اما شجره امید آفرین آنچنان ریشه دار و پرثمر شد که شاهد ثمرات آن هستیم.

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: مردم فلسطین اگر دیروز با سنگ از خود دفاع می‌کردند امروز به موشک و سلاح جنگی به جنگ با صهیونیست‌ها می‌روند و امنیت حاکمان آنجا را به خطر انداخته‌اند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: زمانی که روز قدس اعلام شد شعار صهیونیست‌ها از نیل تا فرات بود و آن‌ها رجز خوانی می‌کردند و مدعی بودند که ارتش شکست‌ناپذیر دارند و به نوعی مردم دنیا پذیرفته بودند، در این زمان خط قرمز آمریکا و اروپا رژیم اشغالگر بود، برخورد آن‌ها با این رژیم کوک‌کش فرا قانونی بود.

وی تاکید کرد: امروز این رژیم غاصب با آن ارتش افسانه‌ای شکست ناپذیرش با حمایت دنیا نه تنها شعار نیل تا فرات را فراموش کرده بلکه دیوار حائلی بین‌خود کشیده تا از بقای خود دفاع کند.

وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی آنچنان آشفتگی بر رژیم کودک‌کش حاکم شده که اختلافات سیاسی و درگیری آن‌ها به حدی است که در مدت چهار سال چهار نخست وزیر عوض کرده اند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دوقطبی که امروز در بین سیاستمداران و حاکمان رژیم شکل گرفته است نوید نابودی فراتر از تصور این رژیم را به ما می‌دهد، افزود: آن‌ها برنامه ریزی کردند تا جمهوری اسلامی را به تسلیم وا دارند، اما امروز می‌بینیم تظاهرات چندصدهزار نفری در آنجا شکل می‌گیرد و آنچه را که برای ملت ایرانی اسلامی نقشه کشیدند در درون خود اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha