فعالیت‌های هنری در راستای اعتلای ارزش‌های اخلاقی باشد
کد خبر: 4130459
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

فعالیت‌های هنری در راستای اعتلای ارزش‌های اخلاقی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: اقدامات هنری باید هدفمند، مبتنی بر واقعیت و در راستای اعتلای ارزش‌های اخلاقی باشد تا شاهد تأثیرگذاری و ماندگاری آن در جامعه باشیم.

دیدار حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در ایلام با مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، امروز، ۹ فروردین در دیدار با مدیرکل و مجموعه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: رویکردی جدیدی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است قابل تقدیر است، هنر و اقدامات هنری باید هدفمند، مبتنی بر واقعیت و در راستای اعتلای ارزش‌های اخلاقی باشد تا شاهد تأثیرگذاری و ماندگاری آن در جامعه باشیم.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: در حوزه هنری یکی از نیاز‌های که در استان ضرورت دارد و هنرمندان ما باید در این راستا تلاش کنند توجه به این مهم است که فرهنگ استان ایلام فرهنگ غالب باشد و از اینکه از جا‌های دیگه تقلید کنیم کاری اشتباه است.

کریمی‌تبار با اشاره به اصالت مردم ایلام و تمدن دیرینه استان بیان کرد: نباید متکی به استفاده از تولید دیگران باشیم باید تلاش کنیم که خود اتکا باشیم و به توانمندی‌های خود تکیه کنیم.

وی با اشاره به نقش و تأثیر هنرمندان در جامعه یادآور شد: هنر با فکر و ایمان هنرمند ارزش و معنی پیدا می‌کند و امید است ارزش هنر در همان جایگاه خودش که محصول الهی است مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تأکید کرد: در جریان حوادث اخیر هنرمندان ما تحت تأثیر شیاطین قرار نگرفتند، این یک آزمونی بود برای کسانی که وابسته به دشمن بودند و خود را باختند، هنرمندان ما در این راه ثابت قدم بودند و پای قضیه ماندند، انقلاب اسلامی ریشه در توانمندی‌هایی دارد که با این طوفان‌ها آسیب‌پذیر نخواهد بود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی و مساجد در سطح استان کار‌های مطلوب و خوبی انجام شده است که جای تقدیر دارد که امیداوریم تأثیرگذار باشد، اما توجه به این حوزه‌ها نیاز به رصد و کنترل بیشتر است که باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

وی اضافه کرد: اولویت‌بندی در اجرایی کردن کار‌های فرهنگی باید به خوبی انجام گیرد تا به هدف مورد نظر نزدیک شویم، بودجه‌ها به سمت مورد نظر هدایت شود، در شورای فرهنگ عمومی کار‌هایی که باید انجام گیرد منسجم‌تر روی اجرایی شدن مصوبات توجه می‌شود.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به مقوله لباس و پوشش بومی و استمرار آن در استان گفت: پوشش بومی در استان نمادی از اصالت ریشه‌دار مردمان این دیار در انتخاب حجاب است، در این خصوص الگوسازی‌ها، باید مانند لباس اسلامی و حجاب اسلامی بوده و متناسب با شرایط تنوع لباس در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha